۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
هنر آشپزی

طرز تهیه شور خانگی

طرز تهیه شور سبزیجات

طرز تهیه شور خانگی

طرز تهیه شور سبزیجات:

طرز تهیه شور سبزیجات به این شکل است که انواع سبزیها مانند گل کلم _ خیار _ لوبیای سبز _ کلم برگ و غیره را می توان شور انداخت اول آنها را تمیز کرده تیمز می شوئیم و خشک می کنیم.

دریک ظرف (گالن پلاستیکی) می ریزیم مقداری سبزی معطر مانند ترخان یا برگ مو در گالن ریخته و به تناسب هریک لیتر آب یک قاشق سوپخوری نمک را در آب ریخته بگذاریم بجوشد و داغ داغ روی مواد شور بریزیم بطوری که کاملاً روی انها را بگیرد و یک لیوان سرکه هم روی مواد بریزیم و درب ظرف را خیلی محکم ببندبم و تا چهل روز نباید درب ظرف را باز کنیم بعد از این مدت می توانیم استفاده کنیم.

 در سبزی هائی که بخواهیم سفید بماند مانند گل کلم و پیاز سفید، دیگر سبزی معطر نمی ریزیم و در آب آن یک لیوان سرکه می ریزیم و می جوشانیم و روی واد شور می ریزیم.

طرز تهیه شـور مخلوط :

طرز تهیه شور خانگی

موادلازم برای تهیه شور مخلوط :

  • گل کلم ………………………. ۱ عدد
  • خیار ریز ………………………. ۲ کیلو                                          شور
  • هویچ ریز………………………. ۲ کیلو
  • سیب زمینی ترشی ……….. ۲ کیلو
  • ففل سبز ……………………… ۱ کیلو
  • سیر یک کیلو …………………. ۱ کیلو                                         شور
  • سرکه ………………………….. ۱ لیوان
  • نمک …………………………….. ۲۰۰ گرم

طرز درست کردن شور مخلوط:

تمام سبزی جات را می شوئیم و می گذاریم تا کاملاً خشک شود در یک ظرف بزرگ سیب زمینی ترشی را تراشیده و خرد می کنیم گلای کلم را دانه دانه جدا می کنیم  و هویچ را حلقه حلقه می بریم، خیار را یا درسته و یا حلقه حلقه می کنیم، سیر را پوس کنده حبه حبه کرده، فلفل سبز را درسته روی مواد می ریزیم.

بعد تمام مواد را خوب بهم می زنیم و آنها را در یک گالن پلاستیکی متوسط می ریزم یک ظرف بزرگ به اندازۀ گنجایش گالن آب می ریزیم و ظرف آب را روی حرارت می جوشانیم نمک را داخل آب می ریزیم و ظرف را از روی حرارت بر می داریم و بلافاصله روی مواد شور می ریزیم و سرکه را روی انها ریخته درب ظرف را محکم می بندیم و در جای خنک می گذاریم و بعد از چهل روز می توانیم از شور استفاده کنیم.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه شور خانگی طرز تهیه شور مخلوط طرز تهیه شور مخلوط

نوشته های مرتبط

طرز تهیه استیک خوشمزه

هادی گراوندی

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

هادی گراوندی

طرز تهیه اسپاگتی انواع سبزی ها

هادی گراوندی

ارسال دیدگاه

4 × دو =