۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بانوان موفق

نشاط جهانداری – بانوی خلبان ایرانی

iirran dookhht - نشاط جهانداری - بانوی خلبان ایرانی

نشاط جهانداری بانوی خلبان ایرانی، متولد ۱۳۶۹ در تهران است. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته ی فن آوری هوانوردی

خلبانی می باشد که در حال حاضر به عنوان اولین کاپیتان MD خلبانی می کند. همسر ایشان، جناب آقای شاهپسندی

نیزخلبان می باشند.

نشاط جهانداری موفق شد بعد از خانم شهرزاد شمس، دومین زن ایرانی باشد که می تواند کاپیتان یک هواپیمای مسافربری

بشود.

شروع علاقه نشاط جهانداری

نشاط جهانداری

ایشان از بچگی به پرواز علاقه مند بوده اند.به گفته ی خودشان، علاقه ی خاصی به هواپیما داشته اندبرعکس

بچه های همسن و سالشان که اکثرا به بازی با عروسک علاقه مند بوده اندایشان بازی با هواپیما را ترجیح

می داده اند.

دوره های خلبانی را از سن ۱۷ سالگی آموزش دیده اما از  آنجا که برای شروع پرواز

بایستی به سن هجده سالگی رسیده باشد، صبر کرد تا به این سن برسد.

علاوه بر آموزش هایی که در دانشگاه دیده است بخاطر علاقه ی زیادی که به این حرفه داردگواهینامه کامل

خلبانی از جمله گواهینامه خلبانی بازرگانی و پرواز بدون دید در شب را هم دریافت کرده است.

پس از تحصیل در قسمت flight dispatcher مشغول به کار شدکه اولین شغل نشاط جهانداری می باشد.

فعالیتش در شرکت هواپیمایی زاگرس را در سال ۱۳۸۹ ابتدا در حیطه ی امنیت پرواز و بازخوانی داده های

اطلاعات پرواز شروع کرد و سه سال در این سمت فعالیت داشت.

کار وی هماهنگی خلبانان قبل از پرواز و ارائه اطلاعاتی بود که نیاز است برای انجام پرواز خلبان بداند.همچنین

اینکه به خاطر تسلطی که به زبان انگلیسی دارد پیشنهاد تدریس در سمت معلم هوانوردی را داشته است اما

به دلیل علاقه ای که به انجام خلبانی داشت، آنرا رد کرد.

نخستین بانوی کاپیتان هواپیمای MD

در سال ۱۳۹۲ زمانی که شرکت نیازمند نیروی خلبان بود، بعد از شرکت در آزمون

با رتبه ی ممتاز قبول شد پس از گذارندن دوره ها با موفقیت، با معلم خلبان شروع

به پرواز کرد.

در سال ۹۸ در ۲۹ تیرماه نشاط جهانداری توانست سردوشی ۴ خط را دریافت کندو به عنوان نخستین بانوی کاپیتان

هواپیمای MDو دومین بانوی کاپیتان ایران بعد از شهرزاد شمس شناخته شود.

نشاط جهانداری در ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ با جناب آقای شاهپسندی که ایشان نیز از کاپیتان های MD و ایرباس می باشند

ازدواج کرده است و همکار می باشند.

نشاط جهانداری

در مورد نحوه ی برخورد سایرین در مورد فعالیتی که انتخاب کرده بود به نقل از خودش:

«وقتی وارد دانشکده خلبانی شدم،خیلی ها متعجب شدند و می گفتند که این حرفه پسرونه ست و به درد تو نمی خورد.این رفتار عجیب آنها برای من به ظاهر مانع ایجاد میکرد، اما من به عشقم ایمان داشتم و کار خودم را می کردم و خدا را شاکردم الان به اینجا رسیده ام. »

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.

در این پرواز خانم نشاط جدر نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.هانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ که برای صنعت هوانوردی ایران روز فراموش نشدنی استبرای اولین بار هدایت یک هواپیما توسط دو بانوی خلبان با ۱۷۰ مسافر انجام گرفت.در این پرواز خانم نشاط جهانداری به عنوان خلبان اول و خانم فروز فیروزی به عنوان خلبان دوم پرواز رفت و برگشت از تهران به مشهد را هدایت کردند.

نشاط جهانداری – بانوی خلبان نشاط جهانداری – بانوی خلبان بانوی خلبان ایرانیبانوی خلبان ایرانی      بانوی خلبان ایرانی    بانوی خلبان ایرانی 

نوشته های مرتبط

آناهیتا گیتی _ طراح جواهر ایرانی

فائزه بهرامی کیان

گلاره ناظمی، داور بین المللی فوتسال

فائزه بهرامی کیان

لیلی افشار گیتاریست و اولین بانوی دکترای نوازندگی گیتار در جهان

هادی گراوندی