۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
پوشاک و مد مجله ایران دخت

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری ،LOUIS VUITTON

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

لوئیز ویتون در سال ۱۸۲۱ از یک خانواده ی طبقه کارگر و با وضعیت مالی ضعیف در شرق فرانسه به دنیا آمد.

وی در سن ۱۶ سالگی تصمیم به مهاجرت به پاریس گرفت تا زندگی جدیدی را برای خود رقم زند.

رفتن او به پاریس مصادف با انقلاب صنعتی بود که در آن شیوه های حمل و نقل قدیمی در حال تحول بودن.

این موضوع امکان سفرهای بلند و درنتیجه نیاز به لوازم آن را فراهم می کرد.

وی به عنوان شاگرد یک سازنده ی موفق جعبه و بسته بندی مشغول به کار شد

 نبوغ و هنر دست  تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

در سال ۱۸۵۴ ،ویتون پس از آنکه به کار خود مسلط شد، تصمیم گرفت که یک مغازه برای خود باز کند.

اینجا بود که او کارگاه خود را به عنوان سازنده چمدان تاسیس کرد.

در سال ۱۸۵۸ ، ویتون اولین صندوق بخار لویی ویتون را طراحی کرد.

وی یک صندوق صاف و در عین حال ضد آب را معرفی کرد که به راحتی قابل جمع شدن بود.

وی با این کار توانست تجارت گسترده ای انجام دهد و محل زندگی و محل کار خود را تغییر داد،

جایی که وی بیست کارگر را برای ساخت چمدان های خود استخدام کرد.

سال ۱۹۰۰ وی ۱۰۰ کارمند داشت و در سال ۱۹۱۴ تعداد کارمندان شرکت او به بیش از دو برابر رسیدند.

اختراع قفل چمدان تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

پس از سالها موفقیت ، ویتون شروع به آزمایش طراحی چمدان کرد و در سال ۱۸۸۶ ،

پسرش جورج یک سیستم قفل مبتکرانه اختراع  کرد. این قفل هنوز هم  مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال ۱۸۹۲ به هنگام درگذشت لوئیز ویتون در ۷۰ سالگی، پسرش ،جورج ویتون ، رئیس جدید کارگاه او شد.

فوت لویی ویتون باعث شد که پسرش طرح چاپی چمدان ها را تغییر دهد.

در سال ۱۸۹۶ جرج برای احترام به پدرش ، لوگوی LV را معرفی کرد و  LVs با طرح چهار گوش و گل طراحی شد.

لوگوی جدید تحت هدایت وی در بین مشتری های معروف شهر با موفقیت به شهرت رسید.

این برند شدن سبب شد که چشم یکی ار معروفترین برندهای مد را بگیرد، گابریل شانل!

آلما

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

 

در سال ۱۹۲۵ ، یک کیف دستی گنبدی شکل که برای استفاده شخصی به جای چمدان مسافرتی ساخته شده بود ،

به طور خاص برای شانل ایجاد شد.

تا سال ۱۹۳۴ وی اجازه نداد که این برند بتواند کیف دستی را برای عموم مردم تولید کند.

دراین سال مجدداً طراحی شد تا جمع و جورتر و ساده تر برای استفاده روزمره باشد و لقب Squire را گرفت

تا اینکه در سال ۱۹۵۵ به Alma تغییر نام داده شد. لویی ویتون با موفقیت کالاهای کوچکتر خود ،

خط تولید خود را گسترش داد.

پاپیلون

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

در سال ۱۹۳۶ ، جورج درگذشت و پسرش ، گاستون-لوئیس ویتون ، ریاست برند لویی ویون را به عهده گرفت .

در دوران ریاست ۵۰ ساله گاستون ، لویی ویتون شروع به وارد کردن چرم در محصولات خود کرد تا در چندین سبک

از جمله پاپیلون معروف استوانه ای (۱۹۶۶) استفاده شود.

هنگامی که گاستون-لوئیس در سال ۱۹۷۰ درگذشت ، داماد وی ، هنری راکامیر ، مدیریت شرکت را به عهده گرفت.

عصر طلایی

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

سال ۱۹۹۷ با انتصاب مارک ژاکوبز به عنوان اولین مدیر خلاق ، برای این برند مهم بود.

مارک ژاکوبز اولین بار کیف های دستی Monogram Vernis را معرفی کرد.

همانطور که لوئیز ویتون به شکوفایی خود ادامه داد ، مارک ژاکوبز تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۳ کناره گیری کند

تا با حمایت LVMH روی مارک نام تجاری خود تمرکز کند.

در آن زمان بود که نیکلاس گسکوئر به عنوان مدیر جدید هنری مد زنان منصوب شد و نه تنها خط تولید فعلی را تقویت کرد بلکه آن را گسترش داد.

با آمدن از Balenciaga ، جای تعجب نیست که او زیبایی شناسی کلاسیک و کاملاً مطلوبی را که مارک برای آن به رسمیت شناخته بود به چالش کشید و تزریقی را به وجود آورد که برای نسل جوان صحبت کند. کیف های دستی  چوبی Louis Vuitton با تولید نسخه های محدود هر ساله تولید خود را ادامه می دهد.

 

نوشته های مرتبط

امگا۳ و خواص آن برای سلامت پوست و مو

مهسا حق نظری

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

مدیر محتوا

پوست دهیدراته و یا پوست کم آب

مدیر محتوا