۳۰ فروردین ۱۴۰۳
پوست مو زیبایی مجله ایران دخت

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست٬ فواید استفاده از روغن آرگان٬ روش استفاده روغن آرگان٬ خواص روغن آرگان برای پوست٬ 

 

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست:

به این فکر می کنید که روغن هایی را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید؟ این گزینه خوبی است زیرا روغنهای اساسی دارای خواص ضد میکروبی هستند که در برابر آکنه و سایر مشکلات پوستی کار می کنند. علاوه بر این ، روغن ها تغذیه را ایجاد می کنند و پوست را نرم و لطیف می کنند. اما سوال اصلی این است که ، کدام روغن ها بهترین استفاده را روی پوست دارند. خوب روغن آرگان گزینه خوبی است! روغن آرگان از هسته های درخت آرگان که در مراکش یافت می شود ، فواید بی شماری دارد. تا به امروز ، ما بیشتر می دانیم که چگونه برای مو مفید است. اما آیا می دانید روغن آرگان برای صورت شما نیز بسیار مفید است؟

اگر کسی هستید که می خواهید یک راه حل برای مشکلات مراقبت از مو و مراقبت از پوست خود داشته باشید ، باید این محصول جادویی را به همراه داشته باشید. آرگان نه تنها از همه مشکلات موی شما مراقبت می کند ، بلکه باعث می شود پوست راحت نفس بکشید و همچنین نرم و سالم به نظر برسد. روغن آرگان بر روی صورت، از کاهش آکنه گرفته تا رطوبت رسانی شدید و مقابله با پیری ، فواید زیادی دارد که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید.

در این مقاله ، ما در مورد همه این‌ها و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد. ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید در نهایت مراقبت از پوست خود را تقویت کنید.

۱. چرا استفاده از روغن آرگان در صورت گزینه خوبی است؟

روغن آرگان در هنگام ایجاد بافت، تعادل ایجاد می کند. نه خیلی سبک است و نه خیلی سنگین و بنابراین برای پوست مفید است . شناخته شده است که به راحتی جذب پوست می شود و به سختی به بیش از دو قطره نیاز دارد.

روغن آرگان غنی از دو اسید چرب اشباع نشده است: اسید لینولئیک و اسید اولئیک. مورد اول با افزایش رطوبت پوست را چاق می کند ، در حالی که دومی بهتر به پوست نفوذ می کند و فواید زیادی را به همراه دارد.

روغن آرگان همچنین به عنوان آنتی اکسیدان مانند ویتامین E شناخته شده است و به روشن شدن و رنگ آمیزی پوست کمک می کند. همچنین علائم پیری را برعکس می کند و از پوست در برابر آسیب محافظت می کند.

در مجموع ، روغن آرگان مزایای متعددی را فراهم می کند که می تواند بافت پوست شما را برای همیشه تغییر دهد!

 ۲. فواید استفاده از روغن آرگان بر روی صورت شما چیست؟

روغن آرگان برای پوست بسیار مفید است. این ماده غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های بی شماری است و مدت ها به عنوان ناجی کننده مو استفاده می شده است. کپسول های روغن آرگان در حال حاضر در بازار برای پوست وجود دارد. با این حال ، کاربرد خارجی آن نیز بسیار مفید است. در زیر برخی از مزایای استفاده از روغن آرگان بر روی صورت شما آورده شده است.

مرطوب کردن

روغن آرگان در مرطوب کننده ها و لوسیون های مختلفی وجود دارد که مخصوص پوست های حساس و خشک ساخته شده اند. دلیل آن غنی بودن از ویتامین E است.

شفا می دهد

روغن آرگان توصیه می شود زیرا دارای مزایای درمانی است که باعث تسکین پوست تحت تأثیر شرایطی مانند روزاسه و پسوریازیس می شود. همچنین ماهیتی ضد التهاب و ضد قارچ دارد ، بنابراین در صورت استفاده منظم ، باعث تسکین و درمان عفونت های باکتریایی می شود. از آفتاب محافظت می کند.
آیا می دانید در مراکش ، جایی که روغن آرگان است ، زنان برای مدت طولانی به عنوان ضد آفتاب از روغن آرگان بر روی صورت خود استفاده می کنند؟
روغن آرگان برای جلوگیری از اثرات صدمه در برابر آفتاب مانند هایپر رنگدانه و سوختگی شناخته شده است.

علائم پیری را معکوس می کند

روغن آرگان هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود و به صورت موضعی استفاده می شود ، دارای اثرات ضد پیری است. همچنین باعث لطافت پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی آن می شود.

چربی پوست را کاهش می دهد

روغن آرگان دارای خواص کنترل کننده روغن است که سموم اضافی را کاهش می دهد. استفاده منظم از روغن آرگان بر روی صورت ، اثری مات به صورت می بخشد و درخشش سالمی به جز چربی به پوست می دهد.

علائم کشیدگی را کاهش می دهد

روغن آرگان ، همانطور که قبلا ذکر شد ، در بهبود قابلیت ارتجاعی پوست مفید است. بنابراین ، استفاده منظم از آن باعث جلوگیری و کاهش علائم کشش می شود.

وصله های خشک را نرم می کند

اگر پوست مختلط یا پوستی دردسرساز دارید که لکه های خشک دارد ، روغن آرگان نجات دهنده شما است. فقط چند قطره برداشته و آن را بر روی صورت خود بمالید و پوست شما را به زودی ترمیم می کند.

استفاده از روغن آرگان بر روی صورت فوق العاده مفید است. بهترین قسمت این است که می توان از روغن آرگان به طرق مختلف استفاده کرد. این یک محصول است که چندین هدف را دنبال می کند و می تواند در این کار صرفه جویی زیادی در هزینه شما انجام دهد.

۳. بهترین روش های استفاده از روغن آرگان بر روی صورت

بهترین روش های استفاده از روغن آرگان چیست؟ روغن آرگان روی صورت به اشکال مختلف و نه فقط به عنوان مرطوب کننده قابل استفاده است. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید این ماده جادویی را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید و از نقص ها خلاص شوید ، روش ملایم:

به عنوان یک تونر

بعد از شستن صورت ، فقط چند قطره روغن آرگان را روی یک پنبه بریزید و آن را در سراسر صورت خود بمالید. این باعث بسته شدن منافذ پوستی و تغذیه مورد نیاز پس از پاکسازی می شود.

به عنوان سرم

شما همچنین می توانید روغن آرگان را به صورت سرمی روی صورت خود بمالید ، نه به صورت جداگانه ، بلکه با سایر محصولات مراقبت از پوست در برنامه روزمره مخلوط شده است. فقط یک قطره روغن آرگان به آن اضافه کنید و به روال معمول مراقبت از پوست خود ادامه دهید.

به عنوان مرطوب کننده

آیا می دانید استفاده از روغن آرگان بر روی صورت می تواند در واقع پولی را که در غیر اینصورت روزانه و شبانه برای مراقبت از پوست خود صرف می کنید صرفه جویی کند؟ بله ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک روغن با کیفیت خوب است و کار شما تمام است! دو قطره روغن آرگان در صبح و دو قطره در شب تمام آنچه برای پوستی نرم ، لطیف و سالم لازم است.

به عنوان یک محصول مراقبت از لب

به چند قطره روغن آرگان شکر قهوه ای اضافه کنید و این لایه بردار لب شما می شود. پس از اتمام کار ، روغن آرگان را روی لب ها بمالید و شما محلول مناسب مراقبت از لب را دارید.

 ۴. قبل از خرید روغن آرگان به دنبال چه مواردی باشید؟

در حالی که انواع روغن آرگان در صورت خوب است ، مهم است که هنگام خرید آن به دنبال چند چیز باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید:

روغن آرگان را که دارای مواد نگهدارنده ، عطر مصنوعی و سایر مواد شیمیایی است خریداری نکنید روغن آرگان گران است. در دسترس بودن محدود است و روند استخراج طولانی و دشوار است. انواع ارزان تری را خریداری نکنید که ممکن است در نهایت به پوست شما آسیب برساند

سراغ روغن های ارگان ارگانیک بروید.در صورت امکان ، روغن آرگان فشرده شده را که می تواند برای مو و پوست استفاده شود ، انتخاب کنید.

 

۵. سوالات متداول در مورد روغن آرگان در صورت

سوال: آیا استفاده از روغن آرگان بر روی صورت عوارض جانبی دارد؟

پاسخ:

 ما به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت داشتن پوست حساس ، تست اولیه انجام دهید یا با متخصص پوست خود مشورت کنید. افرادی که حساسیت به آجیل درخت دارند به خصوص باید مراقب باشند. در صورت بروز عوارض جانبی مانند نفخ یا شکستگی ، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.

سوال: آیا روغن آرگان منافذ را مسدود می کند؟

پاسخ:

 این یکی از سوالات متداول است ، به ویژه از کسانی که پوست چربی دارند. روغن آرگان روی صورت در واقع برای کسانی که پوست چربی دارند خوب است زیرا تولید سموم را تنظیم می کند. با این حال ، برای کسانی که پوست مستعد آکنه یا چربی دارند ، استفاده بیش از حد از هر روغنی می تواند مشکل ساز شود. بنابراین ، اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید ، از مقدار بسیار کمی روغن آرگان بر روی صورت استفاده کنید.

سوال: آیا می توانید هر روز از روغن آرگان بر روی صورت خود استفاده کنید؟

پاسخ:

اگر پوست حساسی دارید ، از چند بار در هفته شروع کنید. برای دیگران ، استفاده هر روز روغن آرگان روی صورت نباید مسئله ساز شود. این یک روغن ملایم با فواید بسیار زیاد است که در جهت محافظت از پوست در طول روز و ترمیم آن در شب کار می کند.

برای دیدن :

مراقبت از مشکلات پوستی در پاییز

یخ و زیبایی پوست و مو

رفع جوش های سرسیاه با خمیر دندان

چند نکته برای پوست های چرب

ماسک لایه بردار گوجه فرنگی و شکر برای پوست صورت

۲۱ روش پیشگیری از مشکلات پوست، کلیک کنید.

ایران دخت 

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست ، خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست ،

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست ، خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست ،

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست ، فواید استفاده از روغن آرگان ، فواید استفاده از روغن آرگان 

فواید استفاده از روغن آرگان ، روش استفاده روغن آرگان ، روش استفاده روغن آرگان ، روش استفاده روغن آرگان 

خواص روغن آرگان برای پوست ، خواص روغن آرگان برای پوست ، 

نوشته های مرتبط

درمان ریزش مو با طبیعت

هادی گراوندی

آلپرازولام ( Alprazolam )

هادی گراوندی

زنجبیل را به این دلایل مصرف کنیم

صدیقه مخلوق پور