۱۰ فروردین ۱۴۰۳
هنر آشپزی

طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان

خورش بامیه و بادمجان

طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان ، پخت خورش بامیه و بادمجان ، ایراندخت 

 

طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان :

مواد لازم برای ۴ نفر :

  • بامیه خورشی ……………………………. ۳۰۰ گرم
  • بادمجان …………………………………… ۳ عدد متوسط
  • پیاز ………………………………………… ۱ عدد متوسط  ایراندخت 
  • گوشت خورشی ………………………… ۳۰۰ گرم
  • آب گوشت ……………………………….. ۴ لیوان
  • گوجه فرنگی …………………………….. ۲ عدد متوسط  ایراندخت 
  • غوره منجمد شده ………………………. ۱ استکان
  • نمک ………………………………………. به مقدار لازم
  • فلفل ……………………………………… به مقدار لازم

طرز پخت خورش بامیه و بادمجان : ایراندخت 

گوشت ها را به خوبی شسته و به قطعات کوچک، خرد می کنید. سپس پیاز ها را به صورت خلالی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا کاملاً به رنگ طلایی درآید.

بعد گوشت ها را به پیاز های سرخ شده اضافه کرده و و کمی سرخ کنید، به اندازه ای که آب گوشت کاملاً گرفته شود. سپس به مقدار ۶ لیوان آب روی مواد بریزید و حرارت را بیشتر کنید تا آب بجوشد.

 

بعد از جوشیدن آب، حرارت را کم کنید تا مواد با حرارت ملایم بپزد. بامیه ها را تمیز بشویید و کلاهک روی سر آن ها را طوری با چاقو ببرید که حفره سر بامیه باز نشود. در غیر این صورت، خورش بسیار لیز و بدمزه می شود.

 

بادمجان ها را هم نازک پوست بگیرید و به اندازه های دلخواه برش بزنید، مقداری نمک لابه لای آن ها بپاشید و  کنار بگذارید تا تلخی آن ها گرفته شود. بعد از آن بادمجان ها را سرخ کنید.

 

قبل از این که بادمجان ها را در روغن بیندازید، روغن را گرم کنید و هنگام سرخ کردن بادمجان درب ماهیتابه را ببندید تا بادمجان ها، به طور کامل سرخ شوند و همچنین تقریبا پخته شوند.

 

بعد از آن که بادمجان ها سرخ شدند، آن ها را از ظرف خارج کنید و بامیه ها را در باقیمانده روغن، کمی سرخ کنید. دقت کنید که در حدی سرخ شوند که فقط مزه خامی آن ها از بین برود و دچار تغییر رنگ نشوند.

 

بعد از سرخ شدن بادمجان ها و بامیه ها، گوجه فرنگی ها را نیز به چهار قسمت برش بزنید و در مخلوط بامیه و بادمجان بریزید. بهتر است از آب معمولی در این غذا استفاده نکنید و فقط از آب گوشت استفاده کنید.

 

آب گوشت در حال پختن را به ظرف بامیه و بادمجان و گوجه اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش کم کم با آب گوشت، جا بیفتد. در این مرحله، غوره ها را به خورش اضافه کنید. 

ایراندخت 

وقتی گوشت ها پخته شد، آن ها را در ظرف خورش بریزید. سپس طعم آن را بچشید و در صورت نیاز مقدار کمی نمک و فلفل به خورش بیفزایید. صبرکنید تا خورش به حد لازم جا بیفتد.

 

برای دیدن : ایراندخت 

طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی

طرز تهیه خورش فسنجان

طرز تهیه خورش کرفس

طرز پخت خورش بادمجان در فر

طرز تهیه خورش ترشه سماق

آشنایی با طرز تهیه خورش بامیه، کلیک کنید.

ایران دخت  

نوشته های مرتبط

آشنایی با طرز تهیه آش رشته

آشنایی با طرز تهیه ته چین

هادی گراوندی

طرز تهیه پیتزا بدون فر

فاطمه میرزایی

ارسال دیدگاه

هشت − هفت =