۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
منتخب سردبیر هنر آشپزی

طرز تهیه شله زرد

طرز پخت شله زرد ، درست کردن شله زرد ،

طرز تهیه شله زرد ، طرز پخت شله زرد ، درست کردن شله زرد ،

طرز تهیه شله زرد:

 

مواد لازم برای تهیه شله زرد:

برنج : ۱پیمانه
شکر : ۲ پیمانه
زعفران دم کشیده :یک چهارم استکان
کره : ۱قاشق غذاخوری
گلاب : کمتر از یک چهارم پیمانه
آب : به میزان لازم حدودا ۷-۸ پیمانه
مغز بادام به میزان دلخواه

طرز پخت شله زرد:

ابتدا از چند ساعت قبل برنج رو خیس می کنیم، بعد اون رو داخل قابلمه میریزیم که نباید قابلمه خیلی کوچیک باشه بعد آب رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم با حرارت متوسط به جوش بیاد وقتی جوش اومد کره رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم با حرارت ملایم برنجامون له بشه و به اصلاح بشکفه، مراقب باشید که سر نره و ته نگیره وقتی خوب برنج پخته شد شکر رو اضافه می کنیم.

بعد از اضافه کردن شکر شله زرد دوباره آب میندازه باید اجازه بدیم تا با حرارت ملاین شله زرد لعاب بندازه و آبش کم شه حالا زعفران دم کشیده رو به میزان لازم اضافه می کنیم و اگر دوست داشتیم مقداری خلال بادام هم به شله زردمون اضافه می کنیم، شله زرد نباید خیلی در این مرحله سفت باشه چون بعد از پخت شله زرد خیلی سفت میشه و لطافتشو از دست میده پس اگر خیلی سفت بود کمی آبجوش اضافه کنید و بذارید جا بیفته در آخر گلاب رو اضافه می کنیم و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار میدیم با حرارت خیلی خیلی کم اجازه میدیم ده دقیقه شله زردمون جا بیفته.

بعد داخل ظرف سرو میریزیم و تزئین می کنیم. میزان شکر استاندارده ولی شما میتونید به تناسب ذائقتون کم یا زیادش کنید. میزان آب هم با توجه به نوع برنجها متفاوته و اندازه ثابتی نداره اگر دوست داشته باشید می تونید از عرق هل هم استفاده کنید چون پودر هل شله زرد رو کدر میکنه (البته من استفاده نمی کنم) شله زرد باید با حوصله و حرارت متوسط پخته بشه.

برای دیدن:

منبع : پیج اینستاگرام ماکوک macooook (آموزش آشپـزی)

نوشته های مرتبط

طرز پخت خوراک شلغم پاکستانی

فاطمه میرزایی

طرز تهیه اسپاگتی انواع سبزی ها

هادی گراوندی

طرز تهیه کله و پاچه گوسفندی

فاطمه میرزایی

ارسال دیدگاه

هجده − 7 =