۳۱ فروردین ۱۴۰۳
پوشاک و مد مجله ایران دخت

نحوه انتخاب جوراب مناسب

نحوه انتخاب جوراب مناسب ، انتخاب جوراب مناسب ، جوراب مناسب ، جوراب های نخی ، جوراب مناسب پوست حساس ، جوراب مناسب ورزش ، انتخاب جوراب مناسب ، جوراب مناسب ، جوراب های نخی ، جوراب مناسب پوست حساس ، جوراب مناسب ورزش ، 

نحوه انتخاب جوراب مناسب : 

برای انتخاب یک جوراب، فقط زیبایی مهم نیست بلکه برای انتخاب یک جوراب مناسب، لازم است که به راحتی و جنس جوراب نیز توجه کرد. همچنین حفظ بهداشت پا نیز مهم است. لازم است جورابی که انتخاب می کنید، برای فعالیتی که انجام می دهید مناسب باشد. برای انتخـاب یک جـوراب ایده آل، بایستی به معیارهای مختلفی توجه داشت.

معیارهای مهم در انتخاب جوراب : ایراندخت

  • پارچه و جنس جوراب
  • اندازه جوراب
  • اندازه کفش
  • بلندی جوراب

نحوه انتخاب جوراب مناسب

در ادامه همین مقاله، به صورت مختصر به معیارهای انتخـاب جـوراب خواهیم پرداخت.

۱- پارچه : ایراندخت

پارچه جوراب معمولاً از جنس پارچه های پلی استر، نایلون، پنبه و پشم می باشد.

۲- اندازه کفش :

حتماً قبل از انتخاب جوراب، به اندازه کفش خود دقت کنید و جورابی متناسب با اندازه کفش خود انتخاب کنید.

۳- اندازه جوراب :

اندازه جوراب یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب جوراب مناسب است، چرا که لازم است جوراب متناسب با اندازه پاها و فعالیتی که انجام می دهید، باشد.

۴- بلندی :

برخی از جوراب ها فقط قسمت پایین پا را می پوشانند و پس از پوشیدن کفش، قابل رؤیت نیستند و بعضی دیگر، تا زیر مچ پا هستند. بلندی مدل های جدید جوراب، تا اواسط ساق پا یا درست زیر زانو می باشد. همچنین باید انتخاب خود را بر اساس شکل پا و فعالیت روزانه خود نیز قرار دهید. پاهای همه افراد متفاوت است و همه ما فعالیت های یکسانی را انجام نمی دهیم، بنابراین یافتن یک جفت جوراب مناسب بسته به شرایط، بسیار مهم است.

جوراب مناسب برای مقابله با تعریق پاها :

اگر پاهای تان تمایل به تعریق دارند و همچنین بوی بدی دارند، توصیه می شود از انتخاب جوراب هایی با جنس پلی استر خودداری کنید. مواد مصنوعی برای پاهای مرطوب نیز مضر است. برای جلوگیری از تعریق پا، بهترین انتخاب، پارچه هایی با جنس پشم و پنبه هستند. تعریق بیش از حد پاها، ممکن است منجر به تشکیل قارچ ناخن شود.

جوراب مناسب ورزش :

صرف نظر از این که در چه ورزشی فعالیت می کنید، انتخاب یک جفت جوراب مناسب سازگار با کفش های شما بسیار مهم است. دقت در این مسئله، از پاهای شما محافظت می کند. بهتر است برای ورزش هایی که به دویدن مداوم نیاز دارند، برای جلوگیری از مالش ساینده به پاها و ایجاد تحریکات پوستی، از جوراب های نازک تر و قابل تنفس استفاده کنید. برای دوچرخه سواری، از جوراب هایی استفاده کنید که ساق بلندی دارند. همچنین بهتر است برای پیاده روی های آرام، یک جفت جوراب نخی که تا میانه های ساق پا، بلند است، انتخاب کنید.

جوراب مناسب برای گردش خون :

افرادی که دچار رگ های واریسی یا مشکلات گردش خون هستند، اغلب باید جوراب های فشاری بپوشند. این جوراب ها، ماهیچه ساق پا را فشرده می کنند، تا گردش خون به طور مناسب و با فشار کم انجام شود.

جوراب مناسب برای پوست های حساس :

مشکلات و تحریکات پوستی ناشی از آرتروز، دیابت و یا سایر بیماری های پوستی، با پوشیدن جوراب های مصنوعی شدیدتر می شوند. بنابراین بهتر است از پوشیدن جوراب هایی با پارچه های مصنوعی خودداری کنید، زیرا باعث گرم شدن پوست پا می شود. جوراب های نخی از نمونه جوراب های مناسب برای افرادی است که دارای پوست حساسی می باشند.

برای دیدن :

راهنمای انتخاب دستکش پاییزی و زمستانه 

راهنمای انتخاب لباس مناسب 

مزایای بی نظیر لباس های نخی 

بهترین رنگ لباس برای انواع پوست 

جوراب شلواری و ساپورت مناسب من چگونه است؟، کلیک کنید.

ایران دخت

نوشته های مرتبط

اصل سیزدهم و چهاردهم از اصولی برای افزایش طول عمر

هادی گراوندی

چگونه کبدمان را سم زدایی کنیم

هادی گراوندی

درباره بن مژه بیشتر بدانید

irandokht admin

ارسال دیدگاه

نوزده − 8 =