۱۹ مرداد ۱۳۹۹
پوست مو زیبایی مجله تخصصی ایران دخت

لاغر کردن صورت توسط ۶ نکته ی مهم

لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت

کاهش وزن به تنهایی می تواند یک چالش مهم باشد، حال آنکه شخصی بخواهد یک قسمت خاصی از بدن را بیشتر لاغر کند، در این صورت مشکل دو چندان می شود.

به خصوص که معمولا، چربی اضافی موجود در صورت یک مشکل بسیار نا امید کننده برای حل است.

خوشبختانه، راهکار های زیادی وجود دارند که می توانند چربی سوزی را در ناحیه ی صورت شما افزایش دهند و به لاغر شدن چهره ی شما کمک کنند.

در ادامه ۷ روش موثر برای کمک به شما در زمینه ی از دست دادن چربی صورت تان گفته می شود.

۱- انجام دادن ورزش های صورت

از تمرینات و ورزش های صورت می توان برای بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری صورت،  مقابله با پیری و بهبود استحکام عضلات صورت استفاده کرد.

تحقیقات در این زمینه نشان می دهند که، اضافه کردن ورزش های صورت به برنامه ی روزانه ی شما می تواند سبب تقویت عضلات صورت و باریک تر به نظر رسیدن آن می باشد.

برخی از تمرینات  محبوب، شامل پر کردن گونه ها از هوا و انتقال همین هوا از یک سمت به سمت دیگر فضای داخلی دهان، غنچه کردن لب هایتان به صورت متناوب و نگه داشتن لبخندتان در حالی که دندان های تان بر روی یکدیگر قرار گرفته باشد به مدت چندین ثانیه می باشد.

اگرچه شواهد در این زمینه محدود می باشد، اما در طی گزارش هایی مشخص شده است که ورزش های صورت ممکن است باعث ایجاد عضله در صورت شما شود.

همچنین بنابر گزارش های موجود در مطالعاتی دیگر، مشخص شد که انجام دادن ورزش های عضلات صورت به مدت هشت هفته و در هر روز دو مرتبه، سبب عضلانی تر شدن صورت و افزایش روند جوانسازی آن شده است.

اما به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد اثر بخشی ورزش صورت بر کاهش چربی آن هنوز کامل نیست و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

۲- کاردیو یا تمرینات هوازی را به برنامه ی روزانه ی خود اضافه کنید صورت

اغلب اوقات، چربی اضافی موجود در صورت شما به دلیل چربی اضافی بدن تان می باشد.

کاهش وزن می تواند سبب کاهش میزان چربی شود و به لاغر شدن بدن و صورت کمک کند.

کاردیو یا ورزش های هوازی، هر نوع فعالیتی می باشند که ضربان قلب را افزایش می دهند. این تمرینات یکی از موثر ترین روش های کاهش وزن و از بین بردن چربی محسوب می شوند.

مطالعات متعدد نشان می دهد که کاردیو می تواند به افزایش چربی سوزی و از بین بردن چربی های اضافی کمک کند. همچنین بررسی ۱۶ مورد مطالعه نشان می دهد که همه ی آن ها با افزایش تمرینات کاردیو چربی سوزی بیشتری را تجربه کرده اند.

سعی کنید هر هفته به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش های سبک تا سنگین را انجام دهید که به معنی انجام دادن کاردیو به مدت میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز می باشد.

برخی از نمونه های ورزش های هوازی رایج شامل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و … می باشد.

۳- بیشتر آب بنوشید

نوشیدن آب برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است و همنچنین می تواند برای کاهش

چربی صورتتان، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

مطالعات به این موضوع اشاره می کنند که، مصرف آب سبب ایجاد احساس سیری در شما

و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد.

در طی تحقیقاتی بر روی افراد بزرگسال و مسن مشخص شد که، نوشیدن آب همراه با صبحانه

تقریبا ۱۳ درصد از کالری دریافتی را کاهش داده است.

اما در مطالعاتی دیگر مشخص شد که نوشیدن آب به طور موقت سوخت و ساز بدن را ۲۴ درصد

افزایش می دهد . افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید می تواند به پیش بردن

روند کاهش وزن تان کمک کند.

علاوه بر موارد گفته شده آبرسانی بدن، میزان محبوس شدن مایعات در قسمت های مختلف را

کاهش می دهد، که می تواند از پف کردن صورت شما جلوگیری کند.

۴- مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کمتر کنید

مصرف کربو هیدرات های تصفیه شده مانند انواع کیک ها، کلوچه و پاستا یکی از دلایل اصلی

افزایش وزن و افزایش میزان ذخیره ی چربی در بدن می باشد.

این کربوهیدرات ها به شدت فرآوری شده اند، به این صورت که عاری از هر گونه مواد مغذی و

فیبر شده اند، به جز مقداری قند و کالری کمی که از آن ها باقی مانده است.

از آن جا که این مواد حاوی فیبر بسیار پایینی هستند، به سرعت هضم می شوند و همین اتفاق

منجر به اختلال در سطح قند خون و احساس پرخوری و گرسنگی می شوند.

در طی یک مطالعه ی گسترده بر روی رژیم غذایی ۴۲.۶۹۶ فرد بزرگسال در طول یک دوره ی

۵ ساله،  مشخص شد که مصرف اکثر کربوهیدرات های تصفیه شده، سبب افزایش چربی

در ناحیه ی شکم می شوند.

اگر چه در هیچ گونه تحقیقی تاثیرات کربوهیدرات های تصفیه شده بر میزان چربی صورت

بررسی نشده است، اما جایگزینی آن ها به وسیله ی دسته ی غلات کامل می تواند به

کاهش کلی وزن کمک کند، که یکی از مزایای آن می تواند کاهش چربی صورت باشد.

۵- برنامه ی خواب خود را تغییر دهید

یکی از راهکار های کاهش وزن داشتن برنامه ی منظم خواب است. این کار می تواند

در نهایت به کاهش چربی صورت شما منجر شود.

کمبود خواب می تواند سبب افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن شود. این هورمون

سبب استرس است که از جمله عوارض جانبی و احتمالی آن می توان به افزایش وزن اشاره کرد.

برخی از مطالعات نشان می دهند که مقادیر بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش داده

و متابولیسم بدن را تغییر دهد، که در نهایت منجر به افزایش ذخیره ی چربی در بدن می شود.

در حالت ایده آل، می توانید حداقل هشت ساعت خواب در هر شبانه روز را برای کنترل وزن و

کاهش چربی های اضافی بدن تان در نظر بگیرید.

۶- میزان مصرف نمک خود را کنترل کنید

یکی از ویژگی های بارز نمک ایجاد ورم است، که همچنین می تواند یکی از عوامل

پف کردن در قسمت صورت باشد.

دلیل این اتفاق این است که، نمک باعث می شود که اجزای بدن شما آب اضافی

را در خود محبوس کند.

در نتیجه کاهش نمک ممکن است سبب لاغر شدن صورت شما شود.

برای دین مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید .

منبع: healthline

مصرف کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات  مصرف کربوهیدرات 

لاغر کردن صورت توسط ۶ نکته ی مهم لاغر کردن صورت توسط ۶ نکته ی مهم لاغر کردن صورت توسط ۶ نکته ی مهم لاغر کردن صورت توسط ۶ نکته ی مهم مصرف نمک مصرف نمک مصرف نمک

نوشته های مرتبط

ماسک ماست برای پوست چه فوایدی دارد

صدیقه مخلوق پور

آشنایی با خواص هندوانه

هادی گراوندی

آتروپین ( چشمی ) ( Atropine Sulfate )

هادی گراوندی

ارسال دیدگاه

libero. ut Praesent consectetur pulvinar venenatis,