۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تغذیه و تناسب اندام مجله ایران دخت

میوه های چاق کننده و پر کالری کدامند ؟؟؟

میوه

میوه های چاق کننده

قند میوه فروکتوز است، مصرف بیش از اندازه فروکتوز می تواند سبب مشکلاتی برای سلامتی مانند چاقی مفرط شود.

فروکتوزشیرین ترین قندی است که در میوه ها، آبمیوه ها و عسل پیدا می شود.

فرمول مولکولی آن شبیه به گلوکز می باشد ولی ساختار متفاوتی دارند.

فروکتوز اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

مصرف موادغذایی با فروکتوز بالا، تلاش شما برای کاهش وزن را با شکست مواجه می کند.

نوشیدنی های انرژی زا به علت افزودن شیره ذرت یک قند فراوری شده دارای ۵۵ درصد

فروکتوز می باشند و میزان بالایی فروکتوز دارند.

باید دقت شود که مصرف زیاد میوه نیز مانند سایر خوراکی ها مخصوصا میوه ای تابستانی، باعث چاقی می شود.

پس در مورد این مواد غذایی نیز باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

به عنوان مثال هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه های ممنوعه برای رژیم دارها محسوب می شوند.

میوه های چاق کننده

میوه های پرکالری و چاق کننده : میوه های چاق کننده

آووکادو: میوه های چاق کننده

این میوه را می توان منبع اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین ها و مواد معدنی دانست. البته مقدار مناسب آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

نارگیل: میوه های چاق کننده

نارگیل سرشار از اسیدهای چرب، پتاسیم و قند هاست که در کنار خواص غذایی بسیار پرکالری است.

میوه های چاق کننده

موز: میوه های چاق کننده

پرمصرف ترین میوه گرمسیری در دنیا موز است که با ۹۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم ،میوه ای پرکالری محسوب می شود. البته این میوه سرشار از ویتامین ، پتاسیم، منیزیم و فیبر است. تاثیر سیرکنندگی بالا مزیتی برای آن است تا میان وعده ای مناسب باشد.

گیلاس:

گیلاس سرشار از ویتامین هاست ، این میوه تقریبا پر کالری است ، اگر در مصرف آن افراط داشته باشید ، باعث چاقی شما می شود. C، A، B، پتاسیم، روی، آهن و کلسیم است

خرمالو:

این میوه منبع غنی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و تانین ها محسوب می شود. کالری آن به دلیل قند بالای فروکتوز و تقریبا مانند گیلاس است

انگور:

مصرف انگور برای سلامت قلب و عروق مفید است، منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و فواید بسیاری برای تندرستی دارد. و بعلت کالری بالای آن جزو میوه های چاق کننده است.

انجیر:

هر انجیر کوچک حدودا دارای ۷ گرم شکر است و دلیل کالری بالای آن نیز همین است.

شما با خوردن انجیر می توانید بخشی از مواد مغذی لازم برای بدنتان مانند ویتامین K و منگنز را دریافت کنید و به ساخت و ساز استخوان هایتان نیز کمک می‌ کند.

خرما:

خرما منبع خوبی از فیبر است و فرآیند هضم را آرام می‌ کند.

اما بعلت شکر و قند زیاد موجود در آن جزو میوه های پرکالری محسوب می شود.

میوه های چاق کننده

کشمش:

می دانید که انگور بسیار پرکالری است ، به این خاطر کشمش با وجود آبی که از آن‌ها خارج می‌ شود و میوه خشک می‌ شود و آن‌ها منبعی برای شکر محسوب می‌ شوند و میزان کالری آن‌ها با سرعت بالا می‌ رود

آلوخشک:

اینها دارای مقدار بیشتری شکر و کالری از نمونه‌ ی خشک نشده اش می باشد. آلو خشک حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

میوه های پرکالری و چاق کننده میوه های پر کالری میوه های پر کالری  آووکادو آووکادو آووکادو

نوشته های مرتبط

مغز از چه موادی تغذیه میکند ؟

هادی گراوندی

لاک ژل ، مزایا و معایب و نحوه ی انجام آن

مدیر محتوا

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست

مهسا حق نظری