۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سلامت و درمان مجله ایران دخت

چگونه شروع به دوست داشتن خود کنیم؟

چگونه شروع به دوست داشتن خود کنیم؟ ٬ دوست داشتن خود ٬ راه های دوست داشتن خود ٬ چگونه عاشق خود باشم ٬ هنر دوست داشتن خود ٬ چگونه خود را دوست بداریم ؟ ٬ دوست داشتن خود ٬ راه های دوست داشتن خود ٬ چگونه عاشق خود باشم ٬ هنر دوست داشتن خود ٬ چگونه خود را دوست بداریم ؟

چگونه شروع به دوست داشتن خود کنیم؟ ٬ دوست داشتن خود ٬ راه های دوست داشتن خود ٬ چگونه عاشق خود باشم ٬ هنر دوست داشتن خود ٬ چگونه خود را دوست بداریم ؟ ٬ دوست داشتن خود ٬ راه های دوست داشتن خود ٬ چگونه عاشق خود باشم ٬ هنر دوست داشتن خود ٬ چگونه خود را دوست بداریم ؟

 

چگونه شروع به دوست داشتن خود کنیم؟

هیچ وقت روزی را که شروع به دوست داشن خودم کردم فراموش نمی کنم. سال ها افسردگی، تنهایی و عدم اعتماد به نفس یک روز در اتاق یوگای من به پایان رسید.

خود دوستی، تنها یک اذعان نیست بلکه به معنای دوست داشن خود از هر جهت است:

همینطور که نشسته بودم، حسی در من ایجاد شد که مرا وادار کرد بلند شوم، رو به روی آیینه بایستم و به خود بگویم دوستت دارم. ناگهان احساس عجیبی به من دست داد. این جمله به عمق جان من نفوذ کرد. با تکرار این جمله برای اولین بار خود را به طور حقیقی حس کردم. آیینه به من دختری را نشان می داد که به دنبال هیچ چیز جز عشق نمی گشت. احساس کردم تاکنون نسبت به دریافت این عشق خسیس بوده ام.

البته درست است که زندگی دارای فراز و نشیب های بسیاری است اما این تعریف جدید از خود دوستی مرا حمایت کرد.دوست داشن برای من تنها یک اذعان نیست بلکه عشق به تمام ابعاد وجودم صرف نظر از اینکه چه شکلی هستم، چه احساسی دارم و چه کارهایی کرده ام می باشد. مثل هر رابطه ی دیگری، عشق حقیقی وقتی رشد می کند که سخت شود. در اینجا نکاتی که مرا از لغزش نجات به سوی عدم اعتماد به نفس سوق داد به شما معرفی می کنم.

برای دوست داشتن خود، احساستان را درک کنید:

شما می توانید ارزش خود را با احساساتتان اندازه گیری کنید. وقتی احساس ناراحتی یا عصبانیت می کنید ممکن است دائم فکر کنید مشکل کجاست. احساسات در حقیقت پاسخ روح به چگونگی تعامل نفس در جهان است. درک احساسات، انسان را به خود حقیقی وصل می کند و مناطق خود تخریبی را بیشر نشان می دهد. اگر احساس ناراحتی کنیم به این معناست که توقعات غیر واقعی داریم و یا به نیازهای خود اهمیتی نمی دهیم. این حقیقت روح است، حقیقتی که همیشه از آن به دلیل گم شدن در خود قضاوتی چشم پوشی می کردم. درک احساسات یکی از روش های ضروری خود دوستی است که می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

با خود مهربان باشید:

خودشناسی مثل هر شناخت عشقی دیگر یک پروسه ی اتصال به انرژی و خود واقعی است. ما اغلب تصور می کنیم به آشتی کردن با خود نیاز داریم، اما اغلب به غرق شدن در انرژی خود نیاز داریم. روش های انجام این کار شامل یوگا، عزلت نشینی، راه رفن در طبیعت و یا ورزش در باشگاه می باشد.

آیا تا به حال به انرژی ای که پس از انجام یوگا به دست می آورید فکر کره اید؟ و یا حتی پس از یک دوی طولانی آیا از انرژی ای که در اطراف شما به وجود آمده خبردار شده اید؟

این هان خود واقعی، انرژی و روح شماست. روزی چند بار به این انرژی توجه کنید. آن را جذب کنید و به خود وصل شوید.

زندگی پیش روی خود را در آغوش بگیرید:

یکی از مسائل سختی که اخیراً با آن برخورد کردم زندگی در مکانی بود که آن را دوست نداشتم.

برای مدت کوتاهی تمام گزینه هایی که مرا به این مکان کشیده بود مرور کردم و در این تصور بودم که آیا زندگی خود را نابود کرده ام؟

حس می کردم باید در مکان دیگری باشم و کار دیگری انجام دهم. در نهایت به صدایی که درونم زمزمه می کرد گوش فرا دادم. جایی را که در آن زندگی می کنید قبول داشته باشید و بینش خود را به تصوری فراتر از آنچه می اندیشید باز کنید. این تصور همیشه در گوش ما زمزمه می کند اما ما آنقدر ساکت نبوده ایم که بتوانیم به آن گوش فرا دهیم. فرار از ترس ها و رنج ها بسیار آسان است، اما تنها راه رهایی از آنها این است که با تمام وجود درکشان کنید. به محض اینکه این کار را کردم، تغییرات زیادی احساس کردم. من در حقیقت شروع بهذ تمرکز بر روی فرصت های خوبی کردم که همه ی آنها را از دست داده بودم. این موضوع مرا به سمت مدیتیشن و تمرکز ذهن کشاند.

برای دیدن :

نوشته های مرتبط

تخمه ی آفتابگردان و خواص و معایب آن

مدیر محتوا

بتاهیستین ( Betahistine )

هادی گراوندی

خواص میوۀ به و دانه به ( بهدانه )

هادی گراوندی

ارسال دیدگاه

دوازده − 4 =