۲۲ آبان ۱۳۹۸
Image default
تغذیه و تناسب اندام مجله تخصصی ایران دخت

ورزش و تغذیه برای اندام های متفاوت ۱

بدن A شکل (مثلث شکل یا گلابی)
در پست قبل گفته شد که در این بدن چربی در پایین تنه جمع می شود.
روش های تناسب اندام: معمولا نقاط چاق بدن این دسته از افراد از باسن به پایین است، به خصوص در بخش خارجی ران ها. این نوع از چاقی سبب می شود تا ران های آنها از روبرو منظره ی زشتی داشته باشد، که البته ورزش نکردن به افزایش ضخامت چربی در این نقطه کمک چشمگیری خواهد داشت، زیرا این افراد به طور سیستمی در بدنشان نقاط باسن و ران استعداد بیشتری برای ذخیره و جذب چربی دارند.. ایروبیک درمان چاقی این دسته از افراد است. البته استفاده از ورزش هایی مانند اسپینینگ (دوچرخه ثابت) هم به طور موثری در کم کردن وزن این افراد عمل خواهد کرد. مزیت این نوع از چاقی آن است که به راحتی با ورزش شروع به لاغر شدن و تحلیل رفتن حجم چربی می کند.
تمرینات ایده آل ومناسب:
• پیاده روی سریع روی سطح بدون شیب
• طناب زنی یا پرش پروانه برای به کار وادار کردن قلب
• ۳ ست شنای ۱۰ تایی برای شکل دادن به دستان و عضلات سینه
ورزش های توصیه شده
فوتبال و اسکیت، نیم ساعت بازی کنید. این ورزش ها پایین تنه شما، مخصوصا ران و باسن را مانند سنگ سفت می کنند بدون آنکه به حجم آن بیفزایند.

 


راهنمای رژیم غذایی برای فرم بدن A شکل:
۱. چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
۲. منابع طبیعی چرب مانند لبنیات، میوه های خشک و تنقلات پخته را به جای سرخ کرده ها انتخاب کنید.
۳. پروتئین های خالص گوشت سفید، سبزیجات سبز برگ دار و عدس برایتان بسیار مفید است.
۴. سالاد زیاد بخورید، اما از میوه های شیرین زیادی دوری کنید، فقط یک وعده در روز کافی است.
بدن تخم مرغی (بیضی ویا سیبی شکل):
در این نوع بدن چربی بیشتر در میانه ی بدن (شکم) تجمع پیدا می کند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین تراکم چربی در بخش میانی بدن باعث ایجاد التهاب شده و بیماری‌های وابسته به سوخت‌وساز مانند فشار خون بالا، سکته و دیابت را موجب می‌شود.
روش های تناسب اندام: بهترین راه کاهش وزن برای این افراد تمرینات ایرو بیک به همراه ورزش های استقامتی در شکم و بالا تنه است. ورزش هایی که باعث تقویت عضلات کمری می شود می توانند کمک بسیار بزرگی به این دسته از افراد بکند زیرا کمر آنها به دلیل وزن بالای تنه در معرض فشار زیادی قرار دارد. این افراد باید از تمرینات بدنسازی بالا تنه به شدت پرهیز نمایند، زیرا به شدت به عدم تناسب بدنی آنها دامن خواهد زد.
تمرینات ایده آل و مناسب
• آیروبیک برای ۳۰-۴۰ دقیقه. بعد از آن لانچ و اسکوات (در پست های بعدی انواع حرکات نام برده شده را به شما معرفی می کنیم) با وزنه، اگر می توانید ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید. این پایین تنه شما را قوی می کند.
• تکرار های زیاد را با وزنه های خیلی سبک انجام دهید تا پشت، شانه ها و دستانتان دارای عضلات تفکیک شده شوند. حواستان باشد آن ها را بزرگتر نکنید.
• طناب زنی یا پیاده روی کند روی سطح شیبدار و دوچرخه ثابت
ورزش های توصیه شده
تنیس یا هر ورزش راکتی دیگری به مدت ۳۰ دقیقه. گلف هم مناسب است.
راهنمای رژیم غذایی برای فرم بدن سیب شکل:
این نوع شکل بدنی در معرض مبتلا شدن به بیماری های قند خون و مشکلات تیرویید می باشند.
۱. مواد غذایی عاری از گلوتن را انتخاب کنید.
۲. از ارزن، بلغور جو و کینوا، همراه با محصولات لبنی کم چرب و لوبیا و نخود فرنگی استفاده کنید.
۳. تخم مرغ و جوانه ها گزینه های خوبی هستند.
۴. از غذاهایی که به طور بالقوه قند خونتان را بالا می برند، مثل کربوهیدرات تصفیه شده، شکر و حتی سبزیجات نشاسته ای اجتناب کنید.

نوشته های مرتبط

لیزر موهای زائد

فائزه بهرامی کیان

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

فائزه بهرامی کیان

ویتامینه ی مو

فائزه بهرامی کیان

ارسال دیدگاه