۸ خرداد ۱۴۰۳
پوست مو زیبایی مجله ایران دخت

تأثیر نحوه خوابیدن بر سلامت پوست

تأثیر نحوه خوابیدن بر سلامت پوست ، 

 

تأثیر نحوه خوابیدن بر سلامت پوست :

بسیاری از ما در طول روز زمانی را برای سلامت پوست و موهای مان صرف می کنیم اما در زمان خواب، همه را فراموش می کنیم.

متخصصان پوست و مو معتقدند پوست و مو در زمان خواب نیز به مراقبت و تنفس نیاز دارند.

در این پست به چند مورد از مهم ترین مواردی که می تواند رعایت و یا عدم رعایت آن ها، به سلامت پوست کمک کند و یا به سلامت، طراوت و زیبایی پوست آسیب بزند، خواهیم پرداخت.

۱- تعویض روبالشی :

توصیه می شود روبالشی تان را حداقل هفته ای یک تا دو بار تعویض کنید.

روبالشی ها هرگونه آلودگی، باکتری و گرد و غبار را به خوبی به خود جذب می کنند. بهتر است برای شستشوی روبالشی تان از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و آن ها را با دست و مقداری صابون بشویید.

بعضی از باکتری‌ ها در ماشین لباسشویی ماندگار می شوند و با شستن لباس ها، دوباره روی لباس قرار می گیرند. به همین دلیل توصیه می شود که روبالشی ها را با دست بشویید و سپس در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

آلوده بودن روبالشی می تواند موجب ایجاد منافذ باز، بروز آکنه و جوش های زیر پوستی شود.

۲- شستشوی صورت :

اگر در طول روز به موها و پوست تان ماسک، ژل، روغن و … زده اید، حتماً شب هنگام خوابیدن صورت تان را بشویید، زیرا روغن مو با باکتری ‌های روی بالش ترکیب می‌شود و مواد خطرناکی برای پوست صورت ایجاد می شود.

۳- حذف بالش های زبر و خشن :

روبالشی هایی که دارای پارچه ضخیمی هستند و یا بافت محکم و متراکمی دارند از بدترین روبالشی ها هستند، چرا که متخصصان پوست و زیبایی عقیده دارند که استفاده طولانی مدت از روبالشی های زبر و ضخیم منجر به تجزیه کلاژن و بروز جوش می شوند.

از نمونه بهترین پارچه ها برای روبالشی می توان به پارچه های ابریشم و نخی اشاره کرد. این پارچه ها به دلیل بافت نرمی که دارند هیچ آثاری از فشرده‌ سازی در پوست به‌ جای نمی‌ گذارند.

رو بالشی های پنبه ای بافت بسیار نرمی دارند، که در نهایت به همین دلیل صورت در آن مچاله می شود و منجر به بروز چین و چروک های زودرس می شود.

۴- ماسک و کرم های بسیار چرب :

سعی کنید هیچ گاه در شب و هنگام خواب، از کرم های بسیار چرب و ماسک های زیبایی و یا ترمیم استفاده نکنید، زیرا شب زمان مناسبی است تا پوست استراحت کند.

شب بهترین زمان است تا بدن شروع به بازسازی کند به همین منظور مو و پوست صورت باید کاملاً تمیز باشد.

اما اگر به فکر تغذیه پوست تان هستید، کافیست بعد از پاک کردن آرایش، به پوست تان کمی کرم مرطوب ‌کننده بزنید و به خوبی ماساژ بدهید، با این کار رطوبت لازم در شب به پوست‌ تان می رسد و تأمین می شود.

به طور کلی سعی کنید ماسک های صورت را به مدت طولانی روی پوست قرار ندهید، بعضی از ماسک ها

را باید پس از مدت کوتاهی از صورت پاک کنید.

۵- قبل از خواب آب بنوشید :

بهتر است نیم ساعت قبل از خواب حتماً آب بنوشید. نوشیدن حدوداً یک لیوان آب قبل از خوابیدن، از پف کردن چشم های تان جلوگیری می کند.

بسیاری از مشکلات پوستی به دلیل کمبود اکسیژن و آب می باشد.

به همین دلیل متخصصان پوست عقیده دارند که هرگز در اتاقی که میزان اکسیژن کمی دارد، نخوابید.

حتی در فصل های پاییز و زمستان، چند لحظه پنجره را باز کنید و چند نفس عمیق بکشید.

۶- دمر نخوابید :

تأثیر نحوه خوابیدن بر سلامت پوست

خوابیدن روی شکم (دمر) از بدترین مدل های خوابیدن برای پوست است. این مدل خوابیدن، موجب بروز چین و چروک های زودرس، چین و چروک های ریز در اطراف ناحیه چشم ها و به مرور زمان ترک های عمیق در اطراف لب ها می شود.

همچنین خوابیدن به این مدل باعث می شود چشم های تان همیشه پف داشته باشند.

 

برای دیدن :

مراقبت از مشکلات پوستی در پاییز 

یخ و زیبایی پوست و مو 

رفع جوش های سرسیاه با خمیر دندان 

ماسک اسفناج برای پوست 

ماسک لایه بردار گوجه فرنگی و شکر برای پوست صورت 

۲۱ روش پیشگیری از مشکلات پوست، کلیک کنید.

 

ایراندخـت 

نوشته های مرتبط

کمبود ید در بدن و افراد در معرض این بیماری

مدیر محتوا

چند نکته برای پوست های چرب

بهترین درمان استریا یا کشش پوست در بارداری

هادی گراوندی

ارسال دیدگاه

12 − هشت =