۲۸ خرداد ۱۴۰۳
سلامت و درمان مجله ایران دخت

اصل سیزدهم و چهاردهم از اصولی برای افزایش طول عمر

اصل سیزدهم و چهاردهم از اصولی برای افزایش طول عمر

اصل سیزدهم و چهاردهم از اصولی برای افزایش طول عمر

اصل سیزدهم ( ۱۳ ) : که

از خوراکی برای بالا بردن روحیه تان استفاده کنید : که

تحققات علمی به طور مکرر رابطه ی بین غذا و خلق و خوی راد ثابت کرده است .

کربوهیدارت های پیچیده مثل میوه ها ، انواع سبزی و غلات کامل را در برنامه ی

غذایی خود بگنجانید.

هریک از اینها به حفظ میزان سروتونین که ماده ی شیمیایی بالا برنده ی روحیه

است و در مغز ترشح می شود ، کمک می کند .

سوزان کلانیر ، کارشناس تغذیه ، ازتباط بین غذا و خلق و خو  را به این شکل توضیح می دهد :

داروهای ضد افسردگی به بالا بردن سطح سروتونین کمک می کند یا دست کم مانع از افت شدید آن می شود .

خوردنی های مناسب هم درست همین کار را می کنند .

اصل چهاردهم ( ۱۴ ) :

ماهی یا مکمل آن را در برنامه ی غذایی خود بگنجاند :

سعی کنید دست کم هفته ای یک بار ماهی بخورید . گوشت ماهی کم چربی تر و کم کالری تر از گوشت گوساله و مرغ است . بعضی از ماهی ها حاوی موادی هستند که احتمال ابتلا به دید چشم را بهبود می بخشند ، در حالی که ماهی های دیگر حاوی موادی هستند که کلسترول و بیماری های قلب را کاهش می دهند .

علاوه بر این ، در بعضی از انواع خاص ماهی ، مثل سالمون ، اسیدهای چرب امگاه ۳ یافت شده است که می گویند از مغز در برابر بیماری های مربوط به پیری مثل آلزایمر محافظت می کند ، مانع بیماری های مربوط به دستگاه ایمنی مثل لوپوس و التهاب مفاصل می شود و حتی افسردگی و درد قاعدگی را از بین می برند.

اگر ماهی دوست ندارید یا گیاه خوار هستید ، روزی یک قرص روغ ماهی بخورید تا به همان تأثیرات دست یابید .

اصل سیزدهم و چهاردهم از اصولی برای افزایش طول عمر

نوشته های مرتبط

محصولات تراریخته مضر هستند یا نه؟

صدیقه مخلوق پور

راز زیبایی پوست زنان کره ای چیست؟

صدیقه مخلوق پور

۸کشش ساده برای بهبود کمر درد

زهرا دژ پسند