۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
سلامت و درمان مجله ایران دخت

راههای افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغری شدن

راههای افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغری شدن

راههای افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغری شدن

در بدن بعضی افراد، به طور ژنتیکی سوخت و ساز یا متابولیسم بدن بالاست و

این افراد هرچقدر هم غذا بخورندچاق نمی شوند ولی در بعضی افرادمتابولیسم

پایین است وبا خوردن کمترین غذا چاق می شوند.

علل پایین بودن متابولیسم بدن شامل موارد زیر است:

۱ -گرسنگی
۲ -رژیم غذایی کم کالری
۳ -خوردن زیاد غذاهای شیرین مثل شیرینی ها، آب نبات، نوشابه، ژله و کیک ها در طی روز
۴ -ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی
۵ -کم کاری تیروئید

راههای افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغری شدن

اکنون چندین راهکار برای افزایش متابولیسم بدن را در ادامه ذکر می کنیم: بدن

 

۱. صبحانه را حتما بخورید بدن

برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه را بخورید. اگر شما تا

وسط صبح ( یعنی حدود ساعت ۱۰ )یا بعد از ظهرچیزی نخورید، متابولیسم بدنتان

آهسته و کند می شود. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم

به اجاق است، یعنی همانطور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می سازد، صبحانه

نیز سرعت سوخت و سازبدن را افزایش می دهد.

۲. افزایش تعداد وعده های غذایی

به جای ۳ وعده غذایی، ۴ تا ۶ وعده غذایی را با فاصله ی ۲ تا ۳ ساعت ازیکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذا را که در سه وعده می خوردید، بایددر ۶ وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید. خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

۳. ورزش کردن

اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده کنید. به جای سوار شدن به ماشین، پیاده روی کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید. به جای اینکه پول خود را صرف خرید داروهای قالبی لاغری کنید ، هفته ای ۳ تا۴ بار و هر بار به مدت ۳۰ تا۴۰ دقیقه پیاده روی کنید. این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.

۴. هیچ وقت طولانی مدت گرسنه نمانید

اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغری شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. هیچ وقت برای ۵ تا ۶ ساعتبین وعده های غذایی خود گرسنه نمایند.

۵ .روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید

مصرف آب به مقدار کافی باعث می شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود. بنابراین از بروز یبوست و سایر اختالالت گوارشی جلوگیری می کند. همچنین باعث حفظ شادابی پوست می شود، زیرا ممکن است با رژیم گرفتن پوست کمی حالت طراوت خود را از دست بدهد.لاغری با حضور طبیعت پزشکان تغذیه معتقدند برای لاغری بهتر است به طبیعت هم رجوع شودو مصرف داروها و مکمل های گیاهی باتوجه به اینکه از مواد طبیعی هستند،      می توانند برای بدن موثر باشند، بدون اینکه به سلامت بدن آسیبی وارد کنند.به عنوان مثال مصرف چای سبز می تواند باعث کاهش چربی های شکمی شود،مضاف بر اینکه خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای بدن بسیار مفید است.گاهی بدن برای یک تغییر نیاز به یک خانه تکانی دارد که داروهای گیاهی و مکمل های طبیعی می تواند، این نیاز بدن بدن تامین کنند.

ورزش کردن ورزش کردن 

نوشته های مرتبط

ماسک قهوه یک انتخاب مناسب برای سلامتی و ترمیم پوست

صدیقه مخلوق پور

همه دردسرهای نگین دندان که نمی دانستید

هادی گراوندی

مسمومیت حاملگی (پره اکلامپسی) چیست؟

صدیقه مخلوق پور