۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
پوست مو زیبایی مجله ایران دخت

دلایل ریزش مو در زمستان

دلایل ریزش مو در زمستان ، علت ریزش مو در فصل زمستان چیست؟ ، علت ریزش مو در فصل سرد ، دلیل اصلی ریزش موی شدید ، چگونگی مراقبت از مو در زمستان ، علت ریزش مو در فصل زمستان چیست؟ ، علت ریزش مو در فصل سرد ، دلیل اصلی ریزش موی شدید ، چگونگی مراقبت از مو در زمستان 

دلایل ریزش مو در زمستان ، علت ریزش مو در فصل زمستان چیست؟ ، علت ریزش مو در فصل سرد ، دلیل اصلی ریزش موی شدید ، چگونگی مراقبت از مو در زمستان ، علت ریزش مو در فصل زمستان چیست؟ ، علت ریزش مو در فصل سرد ، دلیل اصلی ریزش موی شدید ، چگونگی مراقبت از مو در زمستان 

 

دلایل ریزش مو در زمستان:

نگاه به برس موی خود و توجه به موهای بیشتر از حد معمول که در برس گیر کرده است ، می تواند نگران کننده باشد. اگر از ابتدای زمستان دچار ریزش مو شده اید ، ما به شما میگوییم که تنها نیستید.
 تغییر فصل نه تنها پوست بلکه سلامت پوست سر و مو شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین نیازی به وحشت نیست. نمی دانید چرا این اتفاق می افتد و آیا می توانید کاری کنید که جلوی آن را بگیرید؟ به پایین پیمایش کنید تا متوجه شوید.

چرخه زندگی یک مو:

موهای شما در اصل سه مرحله از زندگی خود را طی می کنند. آنچه در هر مرحله اتفاق می افتد در اینجا است:

فاز آناژن :

این مرحله رشد است. در این مدت موهای شما هر ماه حدود یک اینچ رشد می کند. این مرحله حدود دو تا شش سال طول می کشد.

مرحله کاتاژن:

این کوتاه ترین مرحله است که حدود ۱۰ روز طول می کشد. این مرحله انتقالی یا واسطه ای است.

فاز تلوژن:

 این مرحله به عنوان مرحله استراحت نیز شناخته می شود. وقتی مو وارد فاز تلوژن می شود ، ساقه مو آزاد می شود و می افتد. در این مرحله ، فولیکول مو غیر فعال باقی مانده و سپس کل روند تکرار می شود. هر فولیکول مو یک چرخه زندگی متفاوت را دنبال می کند. اگر همین طور بود ، همه موهای شما یک باره می ریزد. به همین دلیل است که شما به طور متوسط ​​۵۰ تا ۱۰۰ رشته در روز می ریزید. ممکن است حداکثر فولیکول های مو در زمستان وارد فاز تلوژن شوند ، به همین دلیل ممکن است ریزش موهای زیادی را تجربه کنید.
 

نکاتی برای کاهش ریزش مو:

در حالی که موهای شما در حال گذراندن مرحله ریزش طبیعی خود هستند، شما ممکن است هنوز به دنبال راه هایی برای مقابله با این ریزش موی فصلی باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

موهای خود را بپوشانید:

موهای خود را با یک روسری یا کلاه بپوشانید تا هوای سرد زمستان موهای شما را ضعیف و مستعد شکستگی نکند. این کار همچنین باعث می شود که موهایتان وز نشود.

از دوش گرفتن آب گرم خودداری کنید:

یک دوش بخار ممکن است وقتی بیرون از خانه شما سرد می شود ایده خوبی به نظر برسد. با این حال ، این می تواند رطوبت مو و پوست سر شما را از بین ببرد ، و آن را مستعد ریزش و خشکی مو کند. از آب گرم برای شستن شامپو و آب خنک برای شستشو استفاده کنید.

هفته ای یک بار شرایط عمیق:

شما در طول زمستان با تمام مشکلات پوستی، خود را با یک مرطوب کننده مواجه می کنید، موهای شما نیز می توانند از برخی مرطوب کننده‌ها نیز استفاده کنند. حداقل یک بار در هفته یک ماسک تهویه عمیق را برای مبارزه با اثرات آب و هوای سرد زمستانی استفاده کنید. ماسک مرطوب کننده، خواص هیدراته و مرطوب کننده تزریق می کند، که کنترل کننده یخ و مرطوب کردن مو خشک و مرطوب است.

برای دیدن :

مراقبت از مشکلات پوستی در پاییز

یخ و زیبایی پوست و مو

رفع جوش های سرسیاه با خمیر دندان

چند نکته برای پوست های چرب

ماسک لایه بردار گوجه فرنگی و شکر برای پوست صورت

۲۱ روش پیشگیری از مشکلات پوست، کلیک کنید.

ایران دخت 

 

نوشته های مرتبط

علائم و نشانه های کمبود ید در بدن انسان

مدیر محتوا

ژل مو و روش استفاده از آن را بشناسید

حسنا سیدجودت

اسیتل سیتسیئن ( ACETYL CYSTEINE )

هادی گراوندی