۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فیلم خوب ببینیم مجله فرهنگ و هنر ایران دخت

مسیر سبز ( The Green Mile )

آشنایی با فیلم مسیر سبز ( The Green Mile )

آشنایی با فیلم مسیر سبز ( The Green Mile )

مسیر سبز فرانک دارابونت

مسیر سبز ( The Green Mile ) فیلمی است به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال ۱۹۹۹ شرکت آمریکایی برادران وارنر است که بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده‌است و در آن تام هنکس در نقش پل اجکام و مایکل کلارک دانکن در نقش جان کافی بازی می‌کنند.

برخلاف استقبال منتقدین و مردم فیلم مورد کم‌لطفی جشنواره‌های هالیوود حتی اسکار قرار گرفت اما به مرور زمان محبوبیتش زیاد شد و اکنون در وبگاه بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها ( IMDb ) جزو صد فیلم برتر سینما محسوب می‌شود. مسیر سبز همچنین یک موفقیت در گیشه بود و موفق شد نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار فروش کند در حالی که بودجه ساختش تنها ۶۰ میلیون دلار بود. فرانک دارابونت

در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ این فیلم نامزد چهار اسکار شد ( بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری ) اما هیچ‌کدام از آن‌ها را به دست نیاورد و بیشتر این جوایز را به رقیب اصلی خود در آن سال یعنی زیبای آمریکایی باخت.

مسیر سبز جشنواره‌های هالیوود صد فیلم برتر سینما

کارگردان: فرانک دارابونت
تهیه‌کننده: فرانک دارابونت ، دیوید والدس
نویسنده: فرانک دارابونت
بازیگران: تام هنکس ، دیوید مورس، بانی هانت، مایکل کلارک دانکن، بری پپر، جیمز کرامول، داچ هاچینسن، پاتریشا کلارکسون، کیث سارابایکا
موسیقی: توماس نیومن            فرانک دارابونت
فیلم‌بردار: دیوید تاترسال، تاد مک‌مالن
تدوین: ریچارد فرانسیس-بروس
توزیع‌کننده: برادران وارنر
تاریخ‌های انتشار: ۱۰ دسامبر ۱۹۹۹    فرانک دارابونت
مدت زمان: ۱۸۸ دقیقه
زبان: انگلیسی، فرانسوی
هزینهٔ فیلم: ۶۰ میلیون دلار
فروش گیشه: ۲۹۰ میلیون دلار

مسیر سبزدر مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ این فیلم نامزد چهار اسکار شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری) اما هیچ‌کدام از آن‌ها را به دست فرانک دارابونت نیاورد و بیشتر این جوایز را به رقیب اصلی خود در آن سال یعنی زیبای آمریکایی باخت.در مراسم اسکار سال ۲۰۰۰ این فیلم نامزد چهار اسکار شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی، فرانک دارابونت بهترین فیلمبرداری) اما هیچ‌کدام از آن‌ها را به دست نیاورد و بیشتر این جوایز را به رقیب اصلی خود در آن سال یعنی زیبای آمریکایی باخت.آشنایی با فیلم مسیر سبز ( The Green Mile )

نوشته های مرتبط

آشنایی با کتاب نات ترنر

هادی گراوندی

آشنایی با دهل خراسانی

هادی گراوندی

آشنایی با کتاب دایره های ترس

هادی گراوندی