۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
پوست مو زیبایی مجله ایران دخت

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

برای بسته شدن مـنافذ پوست درمان به صورت دارویی و غیر دارویی وجود دارد. درمان دارویی بایستی زیر نظر پزشک انجام شود به این صورت که از کرم های لایه بردار مخصوص شب استفاده شود. غیر از داروها روش های درمانی تخصصی دیگری هم وجود دارند از جمله میکرودرم و یا لیزر که در بستن منافذ باز پوست نقش مهمی دارد.

لایه‌برداری  منافذ

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

علاوه بر شستشوی روزانه صورت و با توجه به نوع پوستتان به صورت منظم لایه برداری کنید. لایه برداری باعث می شود که سلول های مرده روی سطح پوست کنده شوند و پوست بتواند به طور طبیعی نفس بکشد. این کار را با یک دستمال تمیز انجام دهید. البته لایه برداری با ماسک های خانگی نیز می تواند مفید باشد، اما حتما بعد از لایه برداری، با یک پارچه تمیز به آرامی روی سطح پوست بکشید تا سلول های مرده جدا شوند.

بخور دادن منافذ

یک قابلمه آب را روی شعله به جوش آورید و بعد آن را از روی شعله بردارید و در سطح دیگری قرار دهید. چشمان خود را ببندید و صورت خود را روی بخاری که از قابلمه خارج می‌شود، بگیرید. این بخور باعث می شود به سرعت گرد و خاک و چربی پوست خارج شود و منافذ بسته شوند.
برای اینکه موهایتان آسیب نبیند، یک حوله روی سرتان بی اندازید. می توانید کمی گل ختمی نیز به آب در حال جوش اضافه کنید تا پوستتان نرمی و شفافیت بیشتری پیدا کند.

ماسک صورت

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

منافذ پوست

استفاده از ماسک بعد از انجام دادن مرحله ی بخور یکی از موثرترین روش ها برای بستن منافذ است. می توانید از ماسک های خانگی و یا اینکه از ماسک های کارخانه ای استفاده کنید. اگر وقت کافی هم ندارید، لااقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید تا نتیجه مثبت بگیرید.

شستشوی صورت

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

ت

شستشوی منظم روزانه، باعث می شود منافذ باز پوست، کوچک تر شوند. زیرا این منافذ برای این به وجود آمده اند که آلودگی و چربی سطح پوست را بیرون برانند و وقتی شستشو صورت می گیرد دیگر نیازی نیست که منافذ این کار را انجام دهند. به صورت خود آب بزنید و بعد با سر انگشتان، صورت را کمی ماساژ دهید تا آلودگی ها خارج شوند. سپس صورت خود را با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

مرطوب کننده

گاهی اوقات به دلیل خشکی پوست و یا خشک بودن آب و هوا به خصوص در شب، منافذ باز روی پوست بزرگ تر می شوند. در این صورت با استفاده از یک مرطوب کننده ساده پوست، می توان رطوبت کافی برای پوست را تامین کرد و از رشد منافذ جلوگیری نمود.
هر شب بعد از شستشوی صورت، مقداری کرم مرطوب کننده به روی پوست بمالید. چند مرتبه در هفته از ماسک های مرطوب کننده خانگی نیز می توان استفاده کرد و پوست را آبرسانی نمود تا خشک نشود.

از آبرسان استفاده کنید

برای آبرسانی به پوست، اول از همه آب زیاد بنوشید. همچنین می توانید قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یک سرم آبرسان هم به پوست بزنید. سرم آبرسان، پوست را متورم و در نتیجه منافذ باز پوست را کوچک می کند. فقط حتما پوست خود را مرتب لایه برداری کنید. با لایه برداری، کرم آبرسان تاثیر خیلی بهتری خواهد داشت.

در هر شرایطی از ضد آفتاب استفاده کنید

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

راهکار های بسته شدن منافذ پوست

SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشد.

اشعه های ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می کند.

این کار منافذ را بزرگ تر می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ شدن منافذ این است که از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید.

توجه:

برخی ضد آفتاب ها می توانند پوست را درخشان تر و چرب تر کنند.

این کرم ها منافذ باز پوست را بزرگ تر می کنند.

در این موارد از زیرسازی، فونداسیون و یا پودر مات استفاده کنید.

این محصولات رنگ درخشان ضد آفتاب را خنثی می کنند.

نکته:

یخ درمانی فوری برای منافذ باز است که گردش خون را تحریک می کند و پوست شما را سالم تر می کند صورت خود را تمیز کنید و

یک تکه یخ را در روز به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه مالش دهید این ،یک تونر است که منافذ را منقبض می کند.

در هرحال، شما بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید برای نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر کنید و صورت خود را با آن بشویید ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی می شود.

نکته۲:

سرکه ی سیب و سفیده ی تخم مرغ هرکدام به صورت جدا می تواند منافذ پوست را کاهش دهد. استفاده از این مواد در ماسک های خانگی می تواند منافذ را کاهش دهد.

دستورالعمل های مهم برای رفع منافذ باز پوست صورت

• چهره خود را دو بار در روز تمیز کنید.
• اگر پوست شما چرب است، بعد از تمیز کردن از مرطوب کننده استفاده کنید.
• به جای آب گرم برای شستن صورت خود از آب سرد استفاده کنید.
• هرگز با آرایش نخوابید. زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری می کند و منافذ باز می شود.
• غذای سرخ شده و چرب مصرف نکنید زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک می کند.

اگر می خواهید در ارتباط با “عوامل ایجاد منافذ باز پوست” اطلاعات بدست آورید سایر پست های ما در مجله ی تخصصی ایران دخت را مطالعه کنید.

ایران دخت 

راهکار های بسته شدن منافذ پوست 

نوشته های مرتبط

تفاوت لمینت، روکش و ایمپلنت

فاطمه میرزایی

تخمه ی آفتابگردان و خواص و معایب آن

مدیر محتوا

یائسگی و علائم و عوارض آن

صدیقه مخلوق پور