۸ خرداد ۱۴۰۳
تغذیه و تناسب اندام مجله ایران دخت

پیشگیری و درمان شل شدگی بازو

پیشگیری و درمان شل شدگی بازو

شل شدگی بازو در اثر دو عامل مهم و اصلی به وجود می‌آید. یک اینکه پوست شما بر اساس طبیعت خود با گذشت سن، دچار کهولت شده و خاصیت الاستیک یا کشانی خود را از دست می دهد. دلیل دوم تجمع چربی دور بازو است. همان‌طور که می‌دانید شل شدگی بازو در سنین پایین هم اتفاق می افتد و با افزایش سن، بیشتر می شود.

در این پست راهکار هایی برای جلوگیری و بهبود شل شدگی بازو بیان می کنیم:

مصرف پروتئین پیشگیری و درمان شل شدگی بازو

مصرف ۱۰ تا ۱۵گرم پروتئین طی ۳۰ تا ۶۰دقیقه پس از ورزش کردن، قدرت عضله سازی بدن را به حداکثر می رساند.شل شدگی بازو

آب بنوشید پیشگیری و درمان شل شدگی بازو

فرایند جذب آب کلیدی طلایی برای سلامتی بدن و به ویژه برای سلامت پوست است. متخصصان تناسب اندام در برابر نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار هشدار جدی می دهند، زیرا کافئین باعث کاهش متابولیسم و انرژی بدن می شود. حفظ رطوبت بدن با آب باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و همچنین پوست را تقویت می کند.شل شدگی بازو

چای سبز یشگیری و درمان شل شدگی بازو

چای سبز می تواند به افزایش متابولیسم و انرژی کمک کند. بر این اساس نوشیدن چای سبز حاوی ترکیب هایی است که به کاهش چربی سلول ها کمک می کند و این چربی را تبدیل به انرژی قابل استفاده برای بدن می کند. با خوردن سه فنجان چای سبز در روز به سفت شدن پوستتان کمک کنید و احساس خوبی داشته باشید.

بلند کردن وزنه

پیشگیری و درمان شل شدگی بازو

شما می‌توانید از یک بطری نوشیدنی ۲ لیتری یا یک بطری آب برای این ورزش استفاده کنید. اگر یک جفت دمبل در خانه دارید، دیگر عالی است. هدف، فقط استفاده از چیزی است که در حدود یک کیلوگرم وزن دارد.شل شدگی بازو

  • آن شیء را با هر دو دست خود نگه دارید و تا بالای سر خود بلند کنید.
  • در موقعیت شروع این تمرین، بازو‌های شما باید صاف باشد.
  • حالا وزنه را از پشت سر خود تا حدی که می‌توانید، پایین‌تر بیاورید.
  • دوباره وزنه را تا بالای سر خود بالا ببرید.
  • هرچه بازوهای خود را آهسته‌تر حرکت دهید، سفت‌تر خواهند شد.

حالت خداحافظی

پیچ و تاب‌های مچ دست شما باعث می‌شود که عضلات از ساعد تا بازو پیچ و تاب بردارند و این حرکت با تکرار زیاد می‌تواند باعث چربی سوزی شود.

  • دست‌هایتان را هم راستا و موازی با شانه بالا بیاورید.
  • حال سعی کنید در همین حالت از مچ دست، حرکت خداحافظی مانندی با دستتان تقلید کنید.
  • سرعت تکان دادن دستتان را تا ۱۰۰ بار در دقیقه افزایش دهید.شل شدگی بازو

شنای معمولی 

نوع معمولی تمرین شنا برای تقویت عضلات به شما کمک خواهد کرد. در این تمرین ممکن است در ابتدا به دست آوردن تعادل، کمی دشوار باشد. بهتر است تمرین شنا را با تعادل یافتن بر دست و زانو (و نه دست و پا) انجام دهید.

چین و چروک پوست چین و چروک پوست  خاصیت الاستیک یا کشانی

نوشته های مرتبط

طرز تهیه خورش انار

زهرا دژ پسند

درمان بیماری ها با سرکه سیب ۱

خواص آلبالو …

هادی گراوندی