۲۹ مهر ۱۴۰۰
تغذیه و تناسب اندام مجله تخصصی زیبایی و سلامت

آشنایی با خواص بینظیر انبه

انبه میوه آبدار و خوش طعمی است حاوی مقادیر زیادی ویتامین C،A، مواد معدنی، آنزیم های لازم و مفید برای بدن است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.این میوه یکی از محصولات مهم هند بوده و به سافدا معروف است. همچنین یکی از پایه های اصلی غذاهای هندی بشمار می رود. این میوه فقط در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر رشد می کند و درخت آن از جمله درختان همیشه سرسبز است. در این مقاله به معرفی خواص انبه می پردازیم.

ارزش غذایی 100 گرم انبه:

انرژی: 70 کیلوکالری

کربوهیدرات: 17 گرم

پروتئین: 0.5 گرم

چربی کل: 0.27 گرم

کلسترول: 0میلی گرم

فیبر خوراکی: 1.80 گرم

کاهش خطر ابتلا به سرطان

انبه حاوی مقدار زیادی بتاکارون است. بتاکارون یک آنتی اکسیدان است که به وفور در انبه یافت می شود. آنتی اکسیدان های موجود در انبه با رادیکال های آزاد که منجر به آسیب به سلول های شما می شوند و باعث سرطان می شوند، مبارزه می کنند.

سلامت قلب

انبه منبع ترکیبی به نام منگیفرین است که طبق مطالعات می تواند باعث کاهش التهاب قلب شود. این میوه برای حمایت لز سیستم قلبی عروقی نیز بسیار مفید است، به دلیل اینکه منبع سرشار از منیزیم و پتاسیم است به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. واضح است که انبه می تواند بخشی از یک رژیم متعادل باشد و به شما در حفظ سلامتی کمک کند. اما آنها یک درمان کامل نیستند و به طرز جادویی بیماری را پیشگیری یا پیشگیری نمی کنند و نمی توانند رژیم ناسالم دیگری را جبران کنند.

سلامت دستگاه گوارش

انبه به تثبیت سیستم گوارشی شما کمک می کند. ترکیبات آمیلاز و فیبر گیاهی موجود در آن به شما در جلوگیری از یبوست کمک می کند. این میوه پرفایده سراشار از فولات است که برای تقسیم سلولی سالم و تکثیر DNA استفاده می شود. پزشکان توصیه می کنند که کسانی که مایل به بارداری اند روزانه حداقل 400 گرم فولات استفاده کنند، چرا که فولات برای جلوگیری از نقص های مادرزادی بسیار مهم است.

کمک به کاهش وزن

انبه به دلیل کالری کمی که دارد باعث شده این میوه در میان افرادی که خواهان کم شدن وزنشان هستند طرفدارهای زیادی پیدا کند.

کمک به کاهش آکنه و جوش

انبه به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C است برای بهبود جوش نیز بسیار مفید و کاربردی است.

تقویت چشم ها

انبه منبع غنی از ویتامین A می باشد که این ویتامین برای تقویت و سلامتی چشم بسیار مفید است و ازبروز بیماری های چشمی مانند خشکی چشم یا شب کوری جلوگیری می کند.

کمک به بیماری های التهابی

بسیاری از مواد مغذی موجود در انبه ، از جمله آنتی اکسیدان ها و ویتامین C ، دارای اثرات ضد التهابی هستند. او خاطرنشان می کند که افراد مبتلا به آرتروز و سایر شرایط التهابی ممکن است از مصرف انبه سود ببرند.

از دیگر خواص انبه می توانیم به:

بهبود کم خونی

پیشگیری از ابتلا به آسم

روشن شدن رنگ پوست

بهترشدن کیفیت خواب

می باشد.

خواص هسته انبه:

برطرف کننده اسهال

درمان بواسیر

درمان سرفه

کمک به رشد مو

رفع خشکی پوست

مضررات انبه

انبه منبع غنی از پتاسیم است. در افراد سن بالا و بیمارانی که مشکل کلیوی دارند، مصرف پتاسیم باعث بروز مشکلاتی می شود. پس اگر جز افراد سن بالا هستید و یا مشکل کلیوی دارید حتماً قبل از مصرف انبه با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نوشته های مرتبط

اصل ۵۱ و ۵۲ از اصولی برای افزایش طول عمر

هادی گراوندی

آشنایی با خواص و مضرات نخود

هادی گراوندی

خواص بی نظیر لیمو شیرین

فاطمه میرزایی

ارسال دیدگاه

یک × 5 =