۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سلامت و درمان مجله تخصصی زیبایی و سلامت

راههای کنترل حس ناامیدی

راههای کنترل حس ناامیدی

احساس ناامیدی برای همه اتفاق می افتد که می تواند شما را عصبانی کند ، احساس اضطراب کنید و بسیار پرخاشگر باشید.

وقتی ناامید شوید ، احساس می کنید هیچ چیز تحت کنترل شما نیست و همه چیز آشوب است. سخت است بدانید از کجا شروع کنیم.

چگونه آرام شوید و از کجا شروع کنیدراههای کنترل حس ناامیدی

در اینجا ده قدم برای کمک به شما در مدیریت ناامیدی خود به شکلی غنی سازی ارائه شده است.

باور کنید یا نه ، ناامیدی می تواند در مورد مشکل شما چیزهای زیادی را به شما یاد دهد و هنگامی که با آن سر و کار دارید ،

می تواند به شما کمک کند مهارت هایی را برای مدیریت احساسات شدید دیگر کسب کنید.

به یاد داشته باشید ، مانند همه احساسات ، ناامیدی بد نیست. این یک احساس قوی است

که می تواند به عنوان یک پرچم قرمز باشد که چیزی به آن توجه دارد.

این احساس می تواند احساسات قوی دیگری را نیز در بر بگیرد و شامل شود.

برخی از این احساسات عصبانیت ، اضطراب ، سردرگمی ، دلسردی و احساس شکست است.

راههای کنترل حس ناامیدی

راههای کنترل حس ناامیدی

در اینجا ۱۰ مرحله آورده شده است:

آرام باشید    راههای کنترل حس ناامیدی

این به شما کمک می کند تا ذهن شما دور ار فضای مسابقه ای باشد و این اتفاقی است که در ابتدای وضعیت تولید اضطراب رخ می دهد. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد.

  • یکی اینکه روی تنفس خود کار کنید.
  • پنج نفس عمیق بکش.
  • به آرامی هوا را از طریق بینی خود تنفس کنید
  • آن را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
  • روش دیگر برای آرام کردن ، بستن چشم و تمرکز بر مکانی است که شما را آرام می کند ، مانند ساحل یا جنگل.

ذهن خود را پاک کنید راههای کنترل حس ناامیدی

هرکسی این کارها را متفاوت انجام می دهد.

برخی از مردم دراز می کشند و بلند می شوند یا برای لحظه ای به بیرون می روند.

یا با حیوانات خانگی یا گیاهان خود را مشغول می کنند.

نمونه های زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

یکی یا دو مورد را پیدا کنید که برای شما بهتر باشد.

مهم این است که بتوانید برای چند دقیقه روی آن تمرکز کنید و چیزی نباشد که شما را اذیت کند.

پاکسازی ذهن باعث استراحت سریع آن می شود.

راههای کنترل حس ناامیدی

به مشکل یا استرس خود بازگردید

اما این بار این کار را با روشی آرام انجام دهید.

به روشی جدید نگاه کنید.

تصور کنید اگر فرد دیگری مشکل شما را ببینید با چه دیدی آن را می بیند.سعی کنید آن را متفاوت ببینید

 مشکل را در یک جمله توضیح دهید

به عنوان مثال ، “من ناامید شده ام که قهوه را روی کاغذ ریختم و نمی خواهم وقت خود را برای چاپ یک نسخه تمیز بگذارم.”

تعریف کنید که چرا  این مسئله ناامید کننده، شما را نگران کرده یا نگران می کند  راههای کنترل حس ناامیدی

این می تواند چیزی ساده ای باشد

مانند “من نگران هستم که دیگر دیر می شود کار کنم”

یا به همان اندازه پیچیده است که “زندگی ما در حال تجزیه شدن است و من می ترسم روابط ما با طلاق خاتمه یابد.”

به گزینه های واقع بینانه فکر کنید

این می تواند یک تماس تلفنی باشد یا  توافق برای شروع درمان ناامیدی و یا شروع به راه رفتن با یک دوست.

تصمیم بگیرید و به آن بچسبید

اگر در تصمیم خود ثابت قدم نمانید ، دوباره دچار ناامیدی خواهید شد.

این یکی از دشوارترین مراحل و یکی از مهمترین مراحل است.

طبق تصمیم خود عمل کنید، هنگامی که تعهد خود را برای تصمیم گیری در مورد راهی برای کاهش وضعیت نا امیدکننده خود گرفته اید ، اقدامی کنید.

آن را از ذهن خود دور کنید

وقت و انرژی خود را صرف فکر کردن نکنید. این مسئله انجام شده است و هر اتفاقی خواهد افتاد

به خودتان اجازه دهید از کاری که شما را ناامید کرده است لذت ببرید

اکنون به این فکر کنید که این استرس از بین رفته است.

ناامیدی برای همه اتفاق می افتد.

نکته اصلی مدیریت آن، درک احساسات و عواطف شما قبل از خارج شدن از کنترل است و شما توانایی تفکر واضح را از دست می دهید.

شما نمی توانید از سرخوردگی در زندگی جلوگیری کنید ، اما می توانید یاد بگیرید که در ابتدای امر به طور مؤثر آن را مدیریت کنید.

مانند بسیاری موارد دیگر ، مدیریت احساس ناامیدی ممکن است در بعضی مواقع آسان نباشد ،اما قطعاً ارزش آن را دارد که در پایان، این کار را انجام دهید.

راههای کنترل حس ناامیدی

منبع:psych central

استرس استرس گزینه های واقع بینانه 

نوشته های مرتبط

آشنایی با خواص و مضرات هندوانه

خواص های بادام زمینی خام و بوداده برای سلامتی

صدیقه مخلوق پور

تخمه ی آفتابگردان و خواص و معایب آن

مدیر محتوا