۸ خرداد ۱۴۰۳
پوست مو زیبایی مجله ایران دخت

آشنائی با ویتامین ھای محرک رشد مو

آشنائی با ویتامین ھای محرک رشد مو ٬ آنتی اکسیدان ھای ضروری بدن ٬ ویتامین برای رشد مجدد ٬ ویتامین ها و تقویت رشد مو ٬ بهترین ویتامین برای رشد مو ٬ 

آشنائی با ویتامین ھای محرک رشد مو ٬ آنتی اکسیدان ھای ضروری بدن ٬ ویتامین برای رشد مجدد ٬ ویتامین ها و تقویت رشد مو ٬ بهترین ویتامین برای رشد مو ٬ آشنائی با ویتامین ھای محرک رشد مو ٬ آنتی اکسیدان ھای ضروری بدن ٬ ویتامین برای رشد مجدد ٬ ویتامین ها و تقویت رشد مو ٬ بهترین ویتامین برای رشد مو ٬ ویتامین برای رشد مجدد  ، 

 

آشنائی با ویتامین ھای محرک رشد مو:

تغذیه مناسب نقشی اساسی در رشد موھا ایفا می کند و ویتامین ھای زیادی برای رشد موھا ضروری است. اگر برای رشد و تقویت موھا از انواع ویتامین استفاده کنید، دو یا سه ماه طول خواھد کشید تا نتایج آن را مشاھده کنید. این به این معنی است که باید صبور باشید. قبل از استفاده از ویتامین برای رشد موھا، باید با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه، ویتامین ھای مورد نیاز برای رشد موھای شما آمده است:

ویتامین A:

یکی از آنتی اکسیدان ھای ضروری بدن، ویتامین A است که مواد مورد نیاز پوست فرق سر شما را می سازد. منابع غذایی این ویتامین گوشت، تخم مرغ، کلم، روغن جگر ماھی، ھویج، ھلو، اسفناج، کلم بروکلی و زرد آلو است. مقدار دوز مورد نیاز بدن IU۵٠٠٠ است. ھنگام مصرف این مقدار دوز، مراقب باشید، چرا که مصرف بیش از اندازه اثرات جانبی زیادی دارد. برای مثال، اگر بیشتر از ٢۵٠٠٠ IU مصرف شود، تبدیل به سمی خواھد شد که باعث ریزش مو و مشکلات حاد سلامتی خواھد شد.

ویتامین C:

یکی دیگر از آنتی اکسیدان ھای مفید که باعث سامت پوست و مو می شود، ویتامین c است. ویتامین C در توت فرنگی، فلفل سبز، سبزیجات تیره رنگ، سیب زمینی، گرمک، مرکبات، کیوی و آناناس یافت می شود. مقدار مصرف روزانه ویتامین C باید ۶ میلی گرم باشد.

ویتامین E:

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به جریان خون پوست سر را متوازن نگه میدارد. منابع غذایی سرشار از ویتامینE عبارت اند از تخمه خام، روغن سبزیجات که از طریق کمپرس سرد به دست آمده باشد، سویا، آجیل، سبزیھایی که دارای برگ سبز روشن ھستند و لوبیا.  قدار مورد نیاز ویتامین E برای بدن IU۴٠٠ است. ھنگام مصرف ویتامین E مراقب باشید چرا که این ویتامین گاھی فشار خود را بالا برده و لخته شدن خون را کاھش میدھد. افرادی که دارای فشار خون بالا ھستند بل از مصرف این نوع ویتامین باید با پزشک خود مشورت کنند.

بیوتین:

یکی دیگر از ویتامنی ھای مورد نیاز بدن، بیوتین است. این ویتامین، عامل سازنده کرآتین در بدن است. کرآتین از ریزش و تغییر رنگ موھا جلوگیری می کند. منابع غذایی مفید برای این ویتامین، حبوبات، برنج، جگر، شیر و زرده تخم مرغ ھستند. مقدار مصرف روزانه این ویتامین، باید بین ١۵٠ تا ٣٠٠ میکروگرم باشد.

اینوسیتول:

بدن از اینوسیتول برای نگه داری از فولیکول ھای مو در بافت سلولی استفاده میکنند. بھترین منابع غذایی برای این ویتامین، مرکبات، حبوبات و جگر است. مقدار مصرف روزانه باید ۶٠٠ میلی گرم باشد.

نیاسین:

نیاسین، به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته میشود و جریان خون پوست سر را تقویت میکند. منابع غذایی این ویتامین، عبارت است از ماھی، مرغ و جوانه گندم. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید ١۵ میلی گرم باشد.

ویتامین B5:

این ویتامین، به نام اسید پانتوتنیک ھم شناخته میشود و از ریزش مو و سفیدی آن جلوگیری می کند. غذاھایی که دارای ویتامین B5 ھستند عبارت اند از: زرده تخم مرغ، غلات و گوشت لخم. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید ٧ میلی گرم باشد.

ویتامین B6:

ویتامین B6 به ساخت ملانین در بدن کمک کرده و از ریزش و سفیدی مو جلوگیری میکند. بھترین منابع غذایی برای این ویتامین، غلات، گوشت لخم، زرده تخم مرغ، سبزیجات و جگر است. مقدار مصرف روزانه این ویتامین ۶.١ میلی گرم است.

ویتامین B12:

ویتامین B12 از ریزش موھا جلوگیری میکند. منابع غذایی این ویتامین، ماھی، تخم مرغ، شیر و گوشت مرغ است. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید ٢ میلی گرم باشد.

این ھا، ویتامین ھایی ھستند که برای رویش و تقویت موھا بسیار مفیدند. ھنگام مرف این ویتامین ھا، باید میزان مصرف به دقت رعایت شود. مقدار زیاد مصرف، باعث مشکلات حاد سلامتی می شود.

رای دیدن :

ایران دخت 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

لاک ژل ، مزایا و معایب و نحوه ی انجام آن

مدیر محتوا

آمونیم کلراید (Ammonium Chloride )

هادی گراوندی

نکاتی در مورد انتخاب کفش بارداری

مدیر محتوا

ارسال دیدگاه

هفده − 3 =